Виставка плакатів “Мистецтво війни”: графіка, яка допомагає зрозуміти потреби війни і відбудови

29-30 вересня в рамках конференції «Зі стійкості до відновлення: ключова роль громадянського суспільства України» пройшла виставка плакатів «Мистецтво війни». Відвідувачі конференції могли побачити 20 плакатів від Андрія Єрмоленка та Нікіти Тітова, які пропонували власне осмислення російсько-української війни, героїзму українців та осмислення викликів, які стоять перед країною.

Назва виставки «Мистецтво війни» — це асоціація зі стародавнім філософсько-стратегічним трактатом Сунь-дзи, який є не лише описом стратегій ведення бою, але й метафорою, яку можна перенести на решту життя, навіть якщо воно — на перший погляд — мирне.

Бо плакат, як вид мистецтва, протягом історії свого розвитку в різних куточках світу, виконував різноманітні функції: інформаційну, естетичну, рекламну, пропагандистську, освітню тощо.

Але в Україні останніх років, в умовах збройної агресії рф, анексії Криму і тим паче від початку повномасштабного вторгнення ворога, — функція плакату дещо трансформувалася. Художники і дизайнери щоденно зображують ту реальність, у якій ми живемо.

«Війна — це те, що сьогодні відбувається з кожним, тому митці не можуть не реагувати на це. У гібридному світі немає «чогось поза політикою», тому й митець так чи інакше занурюється в неї, ретранслює та/чи продукує ідеї. Сучасне українське мистецтво трансформуються — на перший план «порядку денного» виходить «мистецтво тут і зараз» (happening), тоді як, епос (щось, що сталося давно і вже проаналізовано, — відходить на другий план», — говорить Радослава Кабачій, менеджерка культурних проєктів Міжнародного фонду «Відродження».

За її словами, митець дивиться правді у вічі, говорить правду і спільно зі своїм глядачем творить новий наратив — пігулку ДЛЯ реальності.

Андрій Єрмоленко та Нікіта Тітов ще від початку Революції гідності в кінці 2013 року практично щоденно візуально висвітлюють події, які відбуваються в Україні; зображують нових героїв сучасної історії України; переосмислюють історичні події та постаті в сучасних контекстах; створюють візуальні образи, які відгукуються в серцях мільйонів людей по всьому світу та заохочують до солідарності: з Україною, з правдою, з добром.

Довідково:

Андрій Єрмоленко — художник, ілюстратор і дизайнер, арт-директор журналу «Український тиждень». Народився 24 січня 1974 р. у Києві в родині науковців. Закінчив Хімічний факультет Київського національного університету ім. Тараса Шевченка.

Мистецтво для Андрія було хобі, яке переросло у професію. Єрмоленко спробував себе в різних стилях, але найбільше до душі — техніка диджитал-арт. Автор серії плакатів: «MAMA-ANARHIYA» про Нестора Махна; «Шевченкініана», де Шевченко був виставлений у ролі Будди, рок-зірки, міліціонера тощо; «United colors of Ukraine» — серія логотипів українських міст; автор нашивок для сотень ЄвроМайдану і шевронів українських воїнів та батальйонів (м.ін., «Укроп», «Донбас»).

Нікіта Тітов — художник, ілюстратор, плакатист, театральний художник, digital-художник. Народився у невеличкому шахтарському містечку Йихві на північному сході Естонії, звідти родом його мати. Батько — українець, з Чугуєва.

Закінчив Художньо-графічний факультет Харківського педагогічного інституту. По закінченні навчання у виші займався живописом, який його дуже захоплював. Несподівано отримав алергію від олійних фарб, вимушений був залишити цю техніку. Перший плакат «Країна народжується» зробив під час Майдану у грудні 2013 року. З 2014 року почав робити більше плакатів, які є для автора своєрідним щоденником. На сьогодні має декілька різних проєктів, які розподілив на альбоми, і кожен заповнюється окремо. Це «Колискова», «Казкові персонажі», «Інтроспекція», «В сенсі», «Крила», «ЧБ», «Ніжне», «Поличка» та інші, які об’єднані темою і єдиною стилістикою.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: