Український книжковий проект

Ініціатива МФВ (завершений проект) Український книжковий проект 2005-2008 було спрямовано на сприяння розвиткові інформаційно-комунікативної інфраструктури українського книжкового ринку, доступності книжок в українських регіонах та зростання фахового рівня видавців і книгорозповсюджувачів.

За підтримки проекту Центр розвитку бізнес-технологій та Українська асоціація видавців і книгорозповсюджувачів започаткували портал української книжкової індустрії UABooks.info (http://uabooks.info). “Джерела М” вперше в Україні створили базу даних про книжки українських та іноземних видавництв, представлені на українському ринку (http://www.vsiknygy.org.ua). База розрахована на професіоналів ринку – книгарні, бібліотеки, видавництва, а дані оновлюються щодня відповідно до прайс-аркушів видавництв та імпортерів. Видавництва, які хочуть докладно інформувати про свої книжки, можуть зареєструватися та самостійно оновлювати дані. А зареєстровані клієнти, які знайшли потрібні книжки, можуть відправити запит щодо можливості поставки. Для читачів “Джерела М” створили онлайновий  книжковий інформаційний ресурс (http://vsiknygy.net.ua): книжкові новини України на світу, історії про українських та закордонних письменників, новини видавництв, рецензії на новинки українського книжкового ринку, книжкова та літературна аналітика, фрагменти нових (ще невиданих) книжок.

У рамках проекту “100 тисяч книжок” книготорговельні компанії “Джерела М” та “Самміт-книга” створили 14 регіональних дистрибуційних центрів у Вінниці, Дніпропетровську, Івано-Франківську, Запоріжжі, Львові, Миколаєві, Одесі, Полтаві, Рівному, Сімферополі, Ужгороді, Херсоні, Хмельницькому та Чернівцях.

Персонал регіональних центрів працює з книгарнями, школами, бібліотеками, вищими навчальними закладами і підприємствами щоб оперативно постачати нові книжки у всі книгарні та бібліотеки України, планувати і реалізовувати рекламні кампанії, планувати і контролювати продажі.

Компанія “ГФК ЮКРЕЙН” (www.gfk.com) вперше в Україні провела  комплексне дослідження українського книжкового ринку: шість хвиль дослідження покупців книжок, сегментаційне дослідження ринку книжок в Україні та дослідження українського ринку книжок шляхом опитування видавців і книгорозповсюджувачів.

Так само вперше три роки тривала комплексна програма підвищення фахового рівня видавців і книгорозповсюджувачів. 41 семінар провели фахівці Book Market Research (Краків, Польща, http://wirtualnywydawca.pl/) та голландські консультанти Ґюс Схют та Єрун Канс, а також організували дві стажувальні поїздки співробітників регіональних дистрибуційних центрів до Нідерландів.  Ґете-Інститут став партнером проекту і його програма семінарів для видавців і книгорозповсюджувачів триває і нині (http://www.goethe.de/ins/ua/kie/ver/ukindex.htm).

Ґюс Схют, віце-президент Голландської асоціації книгорозповсюджувачів, спеціально для проекту написав посібник “Продаж книжок для менеджерів книгарень” та рекомендації “Продаж книжок в Україні: наступні декілька років“.

Український книжковий проект координували Міжнародний фонд “Відродження” і Fund for Central and East European Book Projects, Amsterdam (http://www.ceebp.org/). Проект реалізований за підтримки програми МАТРА Міністерства закордонних справ Нідерландів, Міжнародного фонду “Відродження” і Fund for Central and East European Book Projects, Amsterdam.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: