Студенти радять, як не згаяти час в університеті

10 травня в КНУ ім. Тараса Шевченка відбулися студентські обговорення про те, як використовувати можливості під час навчання, щоб це вплинуло на майбутній професійний розвиток.

10 травня в КНУ ім. Тараса Шевченка відбулися студентські обговорення про те, як використовувати можливості під час навчання, щоб це вплинуло на майбутній професійний розвиток.

Обговорення модерував оcвітній аналітик «CEDOS» Єгор Стадний. Спікери обговорень, студенти КНУ ім. Т. Шевченка та Києво-Могилянської академії, жваво представили свої позиції щодо можливості суміщати роботу та навчання, доцільності вступу в магістратуру, вибору дисциплін та студентського активізму поза навчальним планом.

Всі учасники прийшли до висновків, що працювати під час навчання корисно. Тетяна Жерьобкіна: «робота під час навчання дисциплінує, не дає вам прокрастінувати, ви вчитеся вести бюджет і маєте ресурси на додаткову освіту. Більше того, якщо ви працюєте за спеціальністю, ви отримуєте зв’язки, репутацію і розуміння реальної картини ринку праці». Разом з тим, відмітила інша учасниця обговорень Марія Куделя, не слід працювати на перших курсах: «Університет – це місце, де слід заводити корисні знайомства. Чим більше в тебе зв’язків у різних сферах в університеті, тим швидше ти потім знайдеш хорошу роботу та краще орієнтуватимешся у професійному середовищі».

Щодо проблеми замалої кількості практичних курсів, на яку часто вказують студенти, всі спікери відмітили, що вирішити це питання може справжнє впровадження вибіркових курсів. Анастасія Фітісова додала: «проблема не в тому, що в навчальних планах забагато теоретичних курсів, а в тому, що процес навчання ізольований від реальних справ суспільства, ми не співпрацюємо з роботодавцями, не ініціюємо спільні проекти з бізнесом, студентів не залучають до дослідницьких, громадських проектів. Відтак під час навчання ти можеш лише засвоювати знання, а не застосовувати. Справа зовсім не в змістовному наповненні курсів».

Магістратуру критикували, передовсім, тому, що це фактично повторення бакалаврату. Тоді як в ідеалі це мають бути дослідницькі програми, асоційовані із університетськими науковими проектами. Мар’яна Кавценюк зауважила, що не зважаючи на критику магістратури, вступати все одно варто: «Магістратура – це інструмент, що згладжує перехід від студентського до самостійного життя. Поки ви навчаєтеся, ви підшукаєте роботу, пробуєте і маєте більше свободи для маневрів щось змінювати у своєму житті».

Буклет

Захід відбувся в межах «Ініціативи з розвитку аналітичних центрів України» яку виконує Міжнародний фонд «Відродження» у партнерстві з «Фондом розвитку аналітичних центрів» (TTF) та за фінансової підтримки посольства Швеції в Україні (SIDA).

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: