«Школа лідерів змін»

«Школа лідерів змін» відбулася 26 – 30 вересня 2014 року в м. Ірпінь, Київської області. Навчання проходило в рамках проектної співпраці громадських організацій Фонду «Європа ХХІ», Інформаційного центру «Майдан Моніторинг» (Україна) та «Спілка 4 червня» (Польща) за сприяння Міжнародного фонду «Відродження».

Задум проекту виник з ідеї поглиблення змісту громадянської освіти у «постмайданній» Україні та виведення цієї освіти із стін середньої школи та вузької вікової групи. У процесі осмислення ситуації в Україні, узагальнення громадської активності у середовищах Євромайданів та інших ініціативних спільнот, стало очевидним, що компоненти громадянської освіти варто посутньо розширювати і трансформувати на підготовку менеджерів суспільних трансформацій.

«Школа лідерів змін» відбулася 26 – 30 вересня 2014 року в м. Ірпінь, Київської області. Навчання проходило в рамках проектної співпраці громадських організацій Фонду «Європа ХХІ», Інформаційного центру «Майдан Моніторинг» (Україна) та «Спілка 4 червня» (Польща) за сприяння Міжнародного фонду «Відродження».

Мета навчальної програми школи – підготовка менеджерів суспільно-політичних трансформацій в країні. Програма Школи передбачала 5-ти денне навчання: тренінги від кращих фахівців України та Польщі, низку практичних вправ, навчально-методичні матеріали, широкі контакти та змістовну комунікацію. До навчання у Школі лідерів змін були запрошені громадські лідери з 10-ти різних областей України.

Одна з тренерок, Майя Вінарська-Чайковська, керівник місцевої спілки Futura-GM в місті Гроджіск Мазоветский (Польща) ділиться враженнями: «Школа Лідерів Змін є успішним проектом. Одним із завдань для учасників було підготувати реформу 5-ти міністерств. Рівень знань та спосіб презентації перевищив мої очікування. Всі представлені проекти показали ретельний аналіз проблем, а також цілісне бачення їх вирішення. Крім того, проекти, які стосуються аналізу проблем конкретних регіонів України продемонстрували вміння працювати з людьми, які часто не погоджуються з думкою інших – і я вважаю, що це найбільша цінність цієї школи. Учасники побачили, що, незважаючи на відмінності в думках, вони в змозі створити разом програму підвищення якості життя в їхньому середовищі. А це, в свою чергу, є реальною трансформацією (зміною), а ці люди є справжніми лідерами цих змін!».

Професійний склад тренерів підготували надзвичайно змістовні теми для обговорення та навчання. Серед них: Віктор Таран (Центр політичних студій та аналітики) – «Громадський контроль за місцевим бюджетом»; Ірина Бекешкіна (Фонд Демократичні ініціативи імені Ілька Кучеріва) – «Як оцінювати стан громадської думки»; Ігор Семиволос (Центр близькосхідних досліджень) – «Діалог і медіація»; Збігнев Буяк (польський рух «Солідарність») – «Стратегія сили і насильства у публічній адміністрації»; Денис Ковриженко (IFES-Україна) – «Місцеві вибори – вимоги і критерії оцінки місцевих політиків» та інші.

Одна з організаторів Школи, Галина Усатенко, керівник проекту, Фонд «Європа ХХІ» розповідає про особливості Школи: «Чи зреалізувався задум проекту у вересні  в Ірпені? Думаю, що так. Школа лідерів змін зібрала дуже різних людей і за віком, і за виробничим/управлінським/громадянським досвідом, і за баченням свого місця у суспільно-політичних процесах в Україні. Але така різність, як на мене, є дуже цінним здобутком. Передовсім, ми зустріли і сприяли гуртуванню майже 40 цілком нових і небайдужих лідерів з великих і малих міст України із середовищ громадських активістів. По друге, наші слухачі – спраглі до знань і, найголовніше, розуміють яких компетенцій потребують. Прикметною, у цьому контексті є реакція учасників на два тренінги, які відбувалися одим за одним. «Теорія моніторингу» від Тетяни Хмиз і «Міфи комунікації» від Тетяни Іванової. «Нудний» моніторинг не викликав емоційної реакції аудиторії, але в оцінках тренінгу був названий переважною більшістю як найкорисніший із запропонованих навчальних проектів. Натомість, тренінг від Тетяни Іванової  викликав особливо емоційну реакцію. А поради щодо формування іміджу,  протистояння маніпуляції та моделювання комунікативних ситуацій стали предметом подальших обговорень і дискусій по завершенню тренінгу».

На разі спостерігається процес формування проектних пропозицій від учасників Школи лідерів змін.  Наприклад, ГО “Ліга інтернів ВРУ” та інші, хто долучився до ініціативної групи, готують проектну заявку та консультуються з представниками посольства США в Україні щодо проведення серії круглих столів з тематики НАТО для різних регіонів України.

USAID розглядає питання фінансування проектної пропозиції від трьох міст: Хмельницький, Харків, Кіровоград (Олена Покотило, Микола Гречуха, Ганна Чуркіна):   дитячий футбольний турнір для дітей Сходу, Півдня, Заходу, орієнтовна назва   «Разом ми сила» або «Україна єдина».

Триває розробка інших проектних пропозицій.

Робота Школи у форматі обміну інформацією, комунікації, обговорення проектних пропозицій підтримується координаторами проекту у соціальній мережі Facebook.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: