Що заважає розвиватися велосипедному руху на Волині?

За словами активістів, розвитку велосипедного руху на Волині заважають три чинники: 1) несприйняття чи неправильне сприйняття поняття й цілей розвитку велоінфраструктури; 2) відсутність або нестача ресурсів для будівництва елементів велоінфраструктури; 3) недостатнє регулювання розвитку велосипедного руху в місцевих нормативних документах

Розвитку велосипедного руху на Волині заважають три чинники: 1) несприйняття чи неправильне сприйняття поняття й цілей розвитку велоінфраструктури; 2) відсутність або нестача ресурсів для будівництва елементів велоінфраструктури; 3) недостатнє регулювання розвитку велосипедного руху в місцевих нормативних документах. Про це 24 квітня в Луцьку заявили учасники круглого столу, який провела Асоціація розвитку туризму Волині. Вона стала одним із переможців обласного конкурсу адвокаційних ініціатив, який проводив Волинський Інститут Підтримки та розвитку Громадських Ініціатив за сприяння програми “Громадянське суспільство та належне врядування” Міжнародного фонду “Відродження”.

Юрій Моклиця, голова Асоціації розвитку туризму Волині, наголосив, що велосипедна інфраструктура має посідати друге місце за значущістю в переліку елементів вуличної інфраструктури. Якщо слідувати європейському підходу до планування міського середовища, то порядок пріоритетності елементів вуличної мережі має бути таким:
1) пішоходи;
2) велосипедисти;
3) громадський транспорт;
4) рухомий автотранспорт;
5) припаркований автотранспорт.

За словами Юрія Моклиці, українські реалії показують, що в нас усе майже навпаки, а таку категорію, як велосипедисти, взагалі проігноровано.

Наразі активісти Волині працюють над документами, що стосуються розробки стратегічних схем (концепцій), а також благоустрою територій. Вибір питань благоустрою невипадковий, оскільки зараз найреальнішим і найактуальнішим може бути створення мережі велосипедних паркувань, установлення яких регламентують саме норми благоустрою. Як зазначили активісти, вони вже розмовляли на цю тему з приватними підприємцями, які готові встановлювати велостоянки поблизу своїх торгових точок, оскільки це створює комфортні умови для клієнтів та є економічно рентабельним. При цьому, на думку ініціаторів проекту, важливо домогтися нормативного регулювання цього процесу, щоб запобігти хаотичному встановленню велосипедних стоянок.

За словами активістів, актуальність пристосування транспортної інфраструктури міст до велотранспорту назріла не лише в Луцьку, а й по всій Україні. Щороку число велосипедистів зростає, про що свідчить Всеукраїнська акція “Велодень”. “Велодень-2013” у Луцьку відбудеться 26 травня. Цього року “Велодень” відбуватиметься в різних містах у різні дні.

Контакти:
Асоціація розвитку туризму Волині
Юрій Моклиця
091 314 08 00
miv.druid@gmail.com

***

Мета програми “Громадянське суспільство та належне врядування” – запровадження сталого діалогу громадянського суспільства з владою в тих сферах реформ, які можуть сприяти розвитку громадянського суспільства, через участь основних зацікавлених сторін у прийнятті та моніторингу виконання рішень органів влади на всіх рівнях.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: