Пасажир виграв справу проти хамства водія маршрутки

Пасажирові маршрутки у Львові вдалося виграти судову справу, пов'язану з неналежним обслуговуванням

Галина Кунька, експерт Інформаційно-правового центру “Наше право”, опублікувала статтю про те, як пасажирові маршрутки вдалося виграти судову справу, пов’язану з неналежним обслуговуванням. Центр здійснював супровід справи в суді за підтримки програмної ініціативи “Права людини та правосуддя” Міжнародного фонду “Відродження”.

Пасажир виграв справу проти хамства водія маршрутки
Галина Кунька

Пасажир захистив свої права у суді стосовно хамського ставлення до нього водія маршрутки. Інтереси пасажира у суді представляли юристи ІПЦ «Наше право» за сприяння МФ «Відродження».

2 квітня 2014 року Перемишлянський районний суд Львівської області виніс рішення №449/49/14-ц, яким зобов’язав власника маршрутного таксі відшкодувати постраждалому пасажиру моральну шкоду у розмірі двох гривень.

Що стало причиною судового оскарження? У січні 2011 року громадянин, що проживає у місті Львові, сів у міську маршрутку №39, що прямувала у бік Кривчиць. Їдучи по вулиці Личаківській, водій маршрутного таксі відмовився прямувати на кінцеву зупинку, вимагаючи, щоб громадяни вийшли на перехресті Личаківської – Трактат Глинянський. Пасажири, в тому числі і позивач, обурилися, попросили водія здійснювати перевезення за маршрутом.

Несподівано в розмову втрутився незнайомий чоловік, який назвав себе власником маршрутки. Він підвищеним тоном наполягав, щоб всі пасажири вийшли з автобуса, адже це його власна маршрутка.

Зрозумівши, що виходу немає, адже пасажири стояли на своєму, водій в злості продовжив поїздку. Різко рушив з місця і помчав вулицею, не звертаючи увагу на слизьку дорогу, залізничний переїзд, зупинки. При цьому кричав на цілий автобус: «Я їх зараз довезу!»

Позивач звернувся до власника та водія із запитанням, чи є в маршрутному таксі куток споживача. На що водій повернувся до позивача і крикнув: «Заткни морду! Дістав вже!..». А власник автобуса додав на адресу позивача: «Не порскай на мене слиною!…», і наказав пересісти назад.

Крім цього, на прохання позивача надати квиток йому відмовили. На кінцевій зупинці власник маршрутки кинув позивачу дві гривні замість квитка та повідомив, що вони квитків не видають, оскільки їх вже чотири роки не бачили.

Зафільмувавши весь інцидент, позивач звернувся до суду за захистом своєї честі та гідності, які своїми неправомірними діяннями принизили водій та власник маршрутного таксі.

Перемишлянський районний суд встановив, що діяння згаданих осіб є умисним приниженням честі і гідності позивача. З вини власника маршрутного таксі позивачу заподіяно моральну шкоду, яка знайшла своє вираження у приниженні честі, гідності особи.

Оцінюючи наведені обставини в їх сукупності, суд дійшов висновку, що висловлювання відповідача на адресу позивача слід визнати такими, що порочать гідність та честь позивача та порушують його особисті немайнові права – право на повагу до гідності та честі.

Вказані немайнові права підлягають захисту за судовим рішенням, а саме має бути відшкодована завдана моральна шкода.

Отож, практика судового захисту хоча й тривала у часі, але цілком реалістична для відновлення порушених прав та запобігання хамському ставленню до пасажирів у громадському транспорті.

Контакти:
Інформаційно-правовий центр “Наше право”
(032) 295 76 17
nashepravo@gmail.com

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: