Неналежну якість перевезень у львівських маршрутках оскаржують у суді

Юристи Інформаційно-правового центру “Наше право” подали позови до перевізників та управління транспорту і зв’язку Львівської міськради через неналежну якість перевезень у маршрутках

Юристи Інформаційно-правового центру “Наше право” подали позови до перевізників та управління транспорту і зв’язку Львівської міськради через неналежну якість перевезень у маршрутках. Про це активісти повідомили 29 січня на прес-конференції у Львові. Захист прав пасажирів маршруток підтримує програма “Верховенство права” Міжнародного фонду “Відродження”.

Фахівці розповіли, що пасажири регулярно стикаються зі свавіллям, хамством та іншими порушенням своїх прав із боку водіїв і перевізників. “На сьогодні лише 21% львів’ян задоволені якістю надання послуг маршрутними таксі Львова. Решта або невдоволені. або їм важко відповісти”, – сказав голова центру “Наше право” Андрій Лепак. Тому, за його словами, питання захисту прав пасажирів, відшкодування заподіяних їм збитків і моральної шкоди є надзвичайно актуальним для кожного.

Андрій Лепак розповів, що наприкінці 2012 року центр “Наше право” подав адміністративний позов до управління транспорту та зв’язку Львівської міської ради. Раніше громадська організація неодноразово зверталася до управління з проханням дозволити проведення громадської експертизи діяльності самого управління та результатів впровадження нової транспортної схеми, одначе досі відповіді не отримано. Крім того, управління не надало публічної інформації, про яку запитував центр. По цій справі вже відбулося перше судове засідання у Франківському районному суді Львова, проте зі сторони відповідача ніхто не з’явився.

Інший позов стосується захисту прав пасажира маршрутного таксі та відшкодування матеріальної та моральної шкоди в сумі 10 тис. грн. Як розповів юрист центру Богдан Зелений, в основі позову лежать факти відверто хамської поведінки водія маршрутки №39 щодо пасажира. Конфлікт розгорівся через небажання водія їхати по затвердженій міською радою схемі маршруту, невидачу квитків за проїзд, порушення правил дорожнього руху. Це обурило пасажирів. Вони почали вимагати дотримання своїх прав і виконання норм закону. У відповідь зі сторони водія та власника автобуса, який також там перебував, на адресу пасажирів посипалися образи. Адвокати та юристи центру підготували позов і представлятимуть інтереси пасажира в суді.

Третій позов від центру “Наше право” стосується зобов’язання управління транспорту та зв’язку міськради в судовому порядку розірвати договір щодо надання послуг перевезення. Юрист Галина Кунька розповіла: “Згідно з договором, замовник, тобто управління, має право в односторонньому порядку розірвати договір у разі неодноразового порушення перевізником законодавства про автомобільний транспорт (три й більше разів), що підтверджено документами контрольних органів державної влади, а також в інших випадках”. “Наша організація має вже з десяток задокументованих фактів порушень перевізником вимог чинного законодавства. Частину з них нам надали пасажири, які самі оскаржували дії перевізника, інші – це результат нашої правозахисної практики у сфері перевезень”, – сказала Галина Кунька.

Як відзначають юристи центру “Наше право”, пасажири повинні активніше використовувати всі доступні їм засоби захисту своїх прав, у тому числі судові, а в разі їх порушення – вимагати відшкодування завданої шкоди.

{qtube vid:=C-iuuhxQJ7A w:=480 h:=385 b:=1 ap:=0 rel:=0}

Контакти:
Інформаційно-правовий центр “Наше право”
(032) 236 70 49
nashepravo@gmail.com

***

Мета програми “Верховенство права” – підтримати ініціативи громадянського суспільства, спрямовані на захист прав людини й основоположних свобод, сприяти підвищенню правової свідомості та громадської активності на центральному та місцевому рівнях.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: