На прикладі Глухова експерти проаналізували причини недостатнього бюджетного фінансування

У місті Глухів (Сумська область) відбувся круглий стіл “Міжбюджетні трансферти бюджетів Глухівського району як сфера незалежного громадського аналізу”

1 квітня в місті Глухів (Сумська область) відбувся круглий стіл “Міжбюджетні трансферти бюджетів Глухівського району як сфера незалежного громадського аналізу”. Захід організувало обласне об’єднання громадян “Усвідомлений вибір народу” в межах проекту “Незалежний громадський аналіз міжбюджетних трансфертів як складової дохідної частини місцевих бюджетів в Сумській області” за підтримки програми “Посилення впливу громадянського суспільства” Міжнародного фонду “Відродження”.

У заході взяли участь 30 осіб – керівник апарату Глухівської райадміністрації, члени громадської ради при райадміністрації, депутати районної ради – голови постійних депутатських комісій, спеціалісти відділів райдержадміністрації, представники місцевих ЗМІ.

Керівник проекту Світлана Дронік ознайомила присутніх зі співвідношенням закріплених і власних доходів і трансфертів за 2008-2011 роки з загальною сумою доходів місцевих бюджетів Сумської області та Глухівського району й Глухова зокрема. Загалом по області в місцевих бюджетах закріплені та власні доходи по районах становлять 22%, трансферти – 80%, з них дотація з Державного бюджету – 50% та субвенції – 30%. Ця динаміка зберігається в 2008, 2009 та 2010 роках. Але Глухів як місто обласного підпорядкування має вищий відсоток власних і закріплених податків і зборів, які становлять майже 29%, а трансферти – 71%.

Під час обговорення експерти відзначили, що Бюджетний кодекс заклав такі особливості через запровадження пропорцій розподілу прибуткового податку з громадян і земельного податку. На відміну від бюджетів сіл, селищ, міст районного значення, бюджетам міст обласного підпорядкування зараховують по 75% вищевказаних податків. Також учасники обговорення звернули увагу, що Бюджетний кодекс не враховує інфляції в державі, тому видаткова частина недофінансовується постійно на ріст інфляції.

За словами експертів, трансферти надходять до місцевих бюджетів несвоєчасно і в неповному обсязі, мають тенденцію зменшуватися впродовж року, а обсяги трансфертів розраховують на основі формули, що не дозволяє визначити необхідної суми коштів для бюджету. Вони підкреслили, що через інфляцію обсяги міжбюджетних трансфертів автоматично зменшуються, внаслідок чого об’єкти бюджетної сфери недофінансовано.

Це підтвердили й працівники райдержадміністрації. Вони відзначили, що спеціалісти бюджетних закладів не отримують будь-яких надбавок до заробітної плати, хворих у лікарні складно оздоровити при мінімальних видатках на ліки та харчі.

Експерти запропонували вираховувати розміри трансфертів шляхом множення ВВП на душу населення на чисельність населення кожного населеного пункту. На їхню думку, тільки на такій основі можна встановити рівні можливості проживання людини в будь-якому населеному пункті України.

Контакти: “Усвідомлений вибір народу”, Світлана Дронік, 066 58 06 881, dyva@ukr.net

***

Мета програми “Посилення впливу громадянського суспільства” – сприяти розвитку системи захисту прав громадян як споживачів державних і комунальних послуг, посилювати спроможність громадських організацій щодо вироблення політики та впливу на прийняття політичних рішень із суспільно важливих питань.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: