Держзакупівлі природних монополій опинилися “в тіні”

У Києві Центр Політичних Студій та Аналітики оприлюднив перші результати коаліційного проекту “Реалізація методики громадського моніторингу – основа прозорості державних закупівель”

24 липня в Києві Центр Політичних Студій та Аналітики (ЦПСА) оприлюднив перші результати коаліційного проекту “Реалізація методики громадського моніторингу – основа прозорості державних закупівель”. Проект підтримують програма “Громадянське суспільство та належне врядування” Міжнародного фонду “Відродження”, “Pact Inc.” і Фонд Східна Європа.

Керівник департаменту державних закупівель ЦПСА Андрій Марусов зазначив, що близько 90% закупівель природних монополій опинились “у тіні” внаслідок підписання Президентом Віктором Януковичем закону “Про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності”.

Для оцінки наслідків закону експерт проаналізував усі закупівлі у 2011 році таких природних монополій, як ДК “Укртрансгаз”, ДП НЕК “Укренерго”, УДППЗ “Укрпошта” та ПАТ “Укртранснафта”. Згідно з результатами, торік кількість тендерів “Укртрансгазу” нижче від 5 або 10 млн. грн., які можна здійснювати без дотримання тендерних процедур (див. ст. 4, п. 6 згаданого закону), склала 91%, “Укренерго” – 98%, “Укрпошти” – 97%, а “Укртранснафти” – 98%.

Крім того, як повідомила керівник проекту Ольга Будник, об’єктами моніторингу стали державні закупівлі для виконання державної політики у сфері сім’ї, молоді, фізичної культури та спорту, а також для потреб місцевих органів влади.

Директор ЦПСА Віктор Таран акцентував увагу на основних висновках, які було зроблено по перших результатах дослідження:
– розподіл коштів на дитяче оздоровлення є нерівномірним у регіональному розрізі;
– коштів, які виділяють на дитяче оздоровлення, недостатньо для того, щоб виконати норму, яку ставить Президент, даючи відповідне доручення Кабінету Міністрів;
– для виконання норми переважна більшість дітей “оздоровлюється” у пришкільних таборах;
– частина таборів, у яких відпочивають діти, не відповідають санітарним нормам.

Що ж стосується забезпечення потреб органів влади, то перші результати моніторингу засвідчили те, що серед предметів закупівлі, що підпадають під тендерні процедури, у районних органах влади можна побачити зазвичай паливно-мастильні матеріали, водо-, електро- й газопостачання. Крім того, з’ясувалося, що частина райадміністрацій не мають досить коштів на здійснення функцій держави.

Найбільші витрати на власні потреби у Київської ОДА та КМДА (у 2012 році КОДА передбачила 199 000 грн. на комп’ютери, оргтехніку та програмне забезпечення, а також закупить в одного учасника сумнівні, за словами експертів, послуги з передавання даних і повідомлень за 160 400 грн.). У КМДА резонансним є передбачені 9 000 000 грн. на закупівлю в одного учасника транспортних послуг у 2012 році.

Центр Політичних Студій та Аналітики
096 497 42 25
office@cpsa.org.ua

***

Мета програми “Громадянське суспільство та належне врядування”  – запровадження сталого діалогу громадянського суспільства з владою в тих сферах реформ, які можуть сприяти розвитку громадянського суспільства, через участь основних зацікавлених сторін у прийнятті та моніторингу виконання рішень органів влади на всіх рівнях.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: