Аналітики промоніторили результати впровадження рекомендацій ОЕСР щодо доброчесності в системі освіти України

Наскільки актуальними для освітньої сфери залишаються описані експертами ОЕСР проблеми? Чи відбулись за два роки від презентації рекомендацій ОЕСР позитивні зміни? Чи були втілені рекомендації ОЕСР при розробленні освітньої політики? Відповіді на всі ці питання, а також рекомендації для Міністерства освіти і науки України можна знайти у моніторинговому звіті ГО «Центр підтримки освітніх реформ».

Оприлюднено моніторинговий звіт ГО «Центр підтримки освітніх реформ»  про результати впровадження рекомендацій Організації економічної співпраці та розвитку щодо доброчесності в системі освіти України. У березні 2017 року у Києві було презентовано результати дослідження «Огляди ОЕСР на тему доброчесності в освіті: Україна 2017», яке проводилось групою експертів Організації економічної співпраці та розвитку впродовж 2015-2016 років.

В дослідженні було описано лише невеликий перелік порушень доброчесності у системі освіти України – від дошкільної до вищої, однак це була перша спроба системного аналізу не лише порушень, проявів корупції у сфері освіти, а й факторів, що стимулюють, або створюють можливості для порушень. Водночас, дослідження ОЕСР започаткувало широке вживання терміну «доброчесність» і стало поштовхом до застосування підходів  оцінювання ризиків для доброчесності при формуванні освітньої політики.

Наскільки актуальними для освітньої сфери залишаються описані експертами ОЕСР проблеми? Чи відбулись за два роки від презентації рекомендацій ОЕСР  позитивні зміни? Чи були втілені рекомендації ОЕСР при розробленні освітньої політики?

Відповіді на всі ці питання, а також рекомендації для Міністерства освіти і науки України можна знайти у моніторинговому звіті ГО «Центр підтримки освітніх реформ».

Так, зокрема експерти відзначають, що за окремими проблемними питаннями – як доступ до дошкільної освіти, доступ до початкової школи здійснено ряд кроків на рівні змін у законодавстві, ефект від яких може бути більш помітний через декілька років. Щодо академічної доброчесності – питання стало об’єктом уваги експертного середовища, міжнародних організацій, закріплення принципів на рівні законодавства, однак зміни у цій сфері потребують більш комплексного підходу на більш ранній рівнях освіти.  Ситуація з іншими питаннями – як то доброчесніть в оцінюванні навчальних досягнень (у школі та закладах вищої освіти), приватне репетиторство, внески батьків, конкурс підручників не зазнала змін, в порівнянні з 2017 роком.

Більш детальний аналіз – у повній версії моніторингового звіту. Резюме звіту за посиланням.

Моніторинговий звіт підготовлено за фінансової підтримки Міжнародного фонду «Відродження».

Окремі думки, висловлені в матеріалах є особистою позицією авторів/спікерів і необов’язково відображають точку зору Міжнародного фонду «Відродження».

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: