Жахливий сервіс за невиправдану ціну

Стаття підготовлена в рамках проекту Міжнародного фонду “Відродження” та газети “Буковинське віче” “Україна-ЄС: повсякденне життя українця та європейця”.

Стаття підготовлена в рамках проекту Міжнародного фонду “Відродження” та газети “Буковинське віче” “Україна-ЄС: повсякденне життя українця та європейця”.

Згадайте вашу останню поїздку автобусом чи потягом. Скільки ви заплатили за квиток? За останні пів року ціна на проїзд піднялась. І ми з вами, як пасажири, хотіли б отримати якісне обслуговування. Та що там казати, хоча б щоб автобус доїхав без поломки, а у потягах були елементарні санітарні умови та не зламані вікна. А у світі, між іншим, трішки по-іншому ніж у нас.

Згідно з дослідженням цього року, найбільш дешеві подорожі в Південній Африці, Албанії, Малайзії і Таїланді. Україна на п’ятому місці, Польща – на одинадцятому. У Росії їздити дорого – 30-місце з 51 країн. Найдорожчі квитки в Бельгії, Австрії та Швейцарії.
Найдешевші залізничні квитки в Південній Африці. В середньому дорога в 100 км там обійдеться всього в  1,88 $. На другому місці Грузія – $ 2,39, третій Єгипет – $ 2,49. Четверте і п’яте місце займає Україна ($ 2,79) і Малайзія ($ 2,84) відповідно. Для порівняння в Польщі вартість проїзду в поїзді в середньому становить $ 7,33, в Росії – $ 10,3.
Порівняно з Україною ціна квитків на поїзд у Данії вище нашої більш ніж в десять  разів – $ 39,84 за 100 км. Якість поїздки поїздом в цій країні, втім, коштує цих грошей. Дорогі також залізничні квитки в Швейцарії ($ 38,28) та Австрії ($ 32,16). В Японії та Фінляндії – відповідно $ 29,51 і $ 28,8.

В категорії «автобус» знову найдешевша – Африка, але на цей раз північна. В Єгипті проїзд 100 км цим видом транспорту в середньому обійдеться всього в $ 1,88. Україна на другому місці – $ 3,07. Це менше, ніж в Албанії. Таїланд – третій ($ 3,11).
У Польщі подорож автобусом досить дорога – $ 5,91, навіть у Німеччині дешевше – $ 5,09. Але найбільше здивувала Росія – $ 14,45.
Найдорожчі автобусні квитки в Нідерландах. Тут, щоб проїхати 100 км доведеться в середньому заплатити $ 28,58 – майже в десять разів більше, ніж в Україні. Понад $ 20 коштує поїздка в Австрії та Норвегії.
Як бачите, в Україні квитки коштують значно дешевше, ніж в інших країнах. Але ви погодитесь з тим, що за рівнем зручності й швидкості пересування «Укрзалізниця» значно відстає. Проїзд в українському СВ має навіть менш привабливий вигляд, ніж у китайському купе, проїзд в якому навіть дешевший. А німецькі поїзди й поготів пропонують усе необхідне як для відпочинку, так і для роботи, однак більшості українців проїзд у такому поїзді не по кишені. За швидкістю ж українські потяги відстають в рази: якщо поїзд Берлін Кельн долає відстань в 572 км за 4 години, то український потяг їде з Києва до Львова понад 8 годин.

Сидячі місця в експрес-вагоні Німеччини розраховані на п’ять пасажирів. Це великий салон із двомісними та одномісними м’якими сидіннями, кожне місце обладнане аудіо/відеомодулем, ємності для багажу зачиняються. Коштує така поїздка від 750 до 1100 гривень. Купе в Китаї містить телевізор, кондиціонер, термос, тапочки та має окрему кімнату для вмивання та туалет. Обійдеться вам така шестигодинна поїздка в 580 гривень.
Натомість українські міста закуповують вживаний транспорт закордоном. Минулого року Львів придбав пять трамваїв у німецькому Ерфурті, та кілька тролейбусів з Чехії. Громадський транспорт міст у такому стані, коли третина рухомого складу вже технічно не може виїздити на маршрути.

Від Радянського Союзу Україні у спадок серед всього іншого залишилась система залізничних колій, ширина яких не відповідає ширині європейських. Це наносить відчутний удар по транзитним перевезенням, оскільки на кордонні вагони потрібно або перевантажувати, або міняти колеса. Це створює додаткові труднощі та затримку в часі. Середня швидкість пересування становить 20 км/год.

Вертаємось до зажованого та наболілого – наші дороги. Зараз стан шляхового покриття доріг України залишає бажати кращого. Такий стан автошляхів спричиняє потрійний ефект: збільшує час проходження транспорту по території країни, призводить до більшого зносу автотранспорту, збільшує використання пального на провезення вантажу. Все це збільшує собівартість транзитних перевезень по території України та робить українські автошляхи нерентабельними порівняно з європейськими.

Юлія Литвинюк

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: