Як викладати медичне право в українських вишах?

У Львові відбулася VI Всеукраїнська (V Міжнародна) науково-практична конференція “Медичне право України: теоретико-методологічні та практичні аспекти викладання медичного права”

26-28 квітня у Львові відбулася VI Всеукраїнська (V Міжнародна) науково-практична конференція “Медичне право України: теоретико-методологічні та практичні аспекти викладання медичного права”. Захід організували ВГО “Фундація медичного права та біоетики України”, Міністерство освіти й науки, молоді та спорту, Міністерство охорони здоров’я, Міністерство юстиції, Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького, Київський університет права Національної академії наук і програма “Громадське здоров’я” Міжнародного фонду “Відродження”.

Конференцію було присвячено імплементації курсу “Медичне право України” в навчальні плани медичних і юридичних вишів. У заході взяли участь представники понад 60 вишів, серед яких 28 іноземних.

На конференції було презентовано: 1) типові навчальні програми з дисципліни “Медичне право України” для студентів вищих навчальних закладів III-IV рівня акредитації, що навчаються за спеціальністю “Правознавство” та здобувають освітньо-кваліфікаційний рівень “Магістр” і “Спеціаліст”; 2) навчальну програму “Медичне право України” для слухачів факультетів післядипломної освіти вищих медичних навчальних закладів і закладів післядипломної освіти МОЗ; 3) практичний посібник “Права людини у сфері охорони здоров’я”, виданий трьома мовами; 4) курс лекцій “Проблеми права біоетики”.

Вікторія Тимошевська, директор програми “Громадське здоров’я” Міжнародного фонду “Відродження”, відзначила вагу ключового елемента медичного права – прав людини у сфері охорони здоров’я – і підкреслила необхідність зосередити увагу саме на цій складовій при викладанні медичного права для юристів і медиків.

Ірина Сенюта, президент ВГО “Фундація медичного права та біоетики України”, підкреслила, що правова медицина починається зі студентської лави. Вона наголосила на необхідності уникати вибірковості при запровадженні курсу “Медичне право України” в медичних і юридичних вишах. На її думку, цей курс мають викладати фахівці з вищою юридичною освітою, які мають науковий ступінь кандидата / доктора наук, із професійною дослідницькою спеціалізацією на медичному праві.

Професор Йогана Данґата (Единбурзький університет) відзначив, що основним превентивним кроком є підготовка майбутнього лікаря, який би був належно юридично й етично поінформований. Такий лікар, на думку експерта, не лише не завдасть шкоди своєму пацієнту, а й ефективно виконуватиме роль його “адвоката”, коли така необхідність виникне. За його словами, сьогодні у світі існують різні моделі викладання медичного права й етики, але необхідно запроваджувати глобальний підхід, який був би мультидисциплінарним і збагатив би навчальну програму.

ВГО “Фундація медичного права та біоетики України”
Ірина Сенюта
(032) 27 28 001
prlawlab@ukr.net

***

Мета програми “Громадське здоров’я” – сприяти розвитку спроможності громадянського суспільства для формування ефективної системи охорони здоров’я, яка базується на принципах прав людини та доказової медицини.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: