Як працюють Центри адмінпослуг на Луганщині?

Луганський обласний центр політичних та соціологічних досліджень “Політсоціум” опублікував результати моніторингу діяльності Центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП) на Луганщині

Луганський обласний центр політичних та соціологічних досліджень “Політсоціум” опублікував результати моніторингу діяльності Центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП) на Луганщині (міста Луганськ, Рубіжне, Свердловськ, Стаханов). Моніторинг підтримала програма “Громадянське суспільство та належне врядування” Міжнародного фонду “Відродження”.

Громадський моніторинг включав три компоненти: 1) надання адміністративних послуг “Укрпоштою”; 2) надання адміністративних послуг за принципом “єдине вікно” через ЦНАП територіальними підрозділами Державної міграційної служби (паспорта) й Державної реєстраційної служби (реєстрація нерухомості); 3) надання адміністративних послуг ЦНАПом кожного міста згідно з переліком адміністративних послуг, затверджених відповідною міською радою.

Експертний висновок №1
Одержання адміністративних послуг через “Укрпошту” – це соціально значущий проект, а надто для мешканців малих міст, селищ і сіл, які перебувають на віддалі від ЦНАП. Але цей спосіб населення використовує мінімально, тому що є правова проблема з ідентифікацією особистості заявника.

Експертний висновок №2
Не виконано вимог законодавства в частині надання через ЦНАП послуг територіальними підрозділами Державної міграційної служби (паспорта) й Державної реєстраційної служби (реєстрація нерухомості). Ці вимоги частково виконано у ЦНАП Луганська.

Експертний висновок №3
Слід розширювати перелік адміністративних послуг у ЦНАП, передусім популярних у населення, а також покращувати професійну підготовку персоналу Центрів.

Крім того, під час моніторингу було опитано посадовців органів місцевого самоврядування, депутатів рад, керівників громадських організацій, клієнтів ЦНАП (загалом 130 респондентів).

94% респондентів позитивно оцінили діяльність ЦНАП, але при цьому висловили й певні зауваження. Ці зауваження робоча група моніторингу врахувала при підготовці пропозицій органам місцевого самоврядування щодо поліпшення адміністративних послуг.

Пропозиції щодо поліпшення діяльності ЦНАП:

1. Міським радам і їхнім виконавчим комітетам виконати вимоги законодавства щодо оформлення й видачі паспорта громадянина України, закордонного паспорта та проїзного документа для дитини через ЦНАП. Для належного надання цієї послуги, можливо, буде потрібна система електронної черги.

2. Міським радам і їхнім виконавчим комітетам виконати вимоги законодавства щодо первинної державної реєстрації майнових прав на нерухоме майно, у тому числі на земельну ділянку, через ЦНАП.

3. Забезпечити надання безоплатної первинної правової допомоги усіма структурами місцевих і державних органів влади, які зобов’язані її надавати через ЦНАП. Це міське управління юстиції, міський центр зайнятості, управління праці й соціального захисту населення, управління пенсійного фонду, державний інспектор праці, юридичний відділ виконкому, правозахисні громадські організації. Інформацію про графік надання безоплатної правової допомоги у ЦНАП систематично розміщувати на офіційному сайті міської ради та в газеті територіальної громади.

4. Призначити адміністраторів ЦНАП і забезпечити їх іменними печатками згідно зі статтею 13 закону “Про адміністративні послуги”.

5. Полегшити доступ до ЦНАП інвалідам по зору й особам зі слабким зором:
– позначити яскравою смугою край кожної сходинки, також нанести її перед першою сходинкою та на рівній поверхні після останньої сходинки;
– забезпечити ЦНАП бланками документів, які надруковано великим шрифтом;
– якщо буде потреба, передбачити у ЦНАП окуляри для таких людей для заповнення необхідних документів;
– провести практичне заняття з працівниками ЦНАП на тему “Як надати допомогу клієнтові з обмеженими фізичними можливостями при одержанні ним адміністративної послуги у ЦНАП”.

6. Провести засідання громадської ради на тему “Як виконують вимоги законодавства в частині надання послуг Державної міграційної служби й Державної реєстраційної служби через Центр надання адміністративних послуг”.

Контакти:
Луганський обласний центр політичних та соціологічних досліджень “Політсоціум”
Володимир Іванов
(0642) 52 81 31
politsocium@ukr.net

***

Мета програми “Громадянське суспільство та належне врядування” – сприяти участі об’єднань громадян у здійсненні моніторингу діяльності органів публічної влади, захисті й лобіюванні спільних інтересів різних соціальних груп, а також забезпечувати їх залучення до процесу вдосконалення та впровадження нормативно-правових актів на загальнодержавному й місцевому рівнях.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: