Волинські активісти розробили Кодекс водія таксі й маршрутки

19 березня в Луцьку презентували проект Кодексу водія таксі та маршрутного таксі

19 березня в Луцьку презентували проект Кодексу водія таксі та маршрутного таксі. Кодекс розробив Волинський Інститут Підтримки та Розвитку Громадських Ініціатив за підтримки програми “Громадянське суспільство та належне врядування” Міжнародного фонду “Відродження”.

Ініціатори проекту пропонують ухвалити Кодекс як нормативний документ, що регулює поведінку водіїв таксі та громадського транспорту, зокрема маршруток, у чотирьох містах Волинської області – Луцьку, Ковелі, Нововолинську й Володимирі-Волинському.

“Ми рухаємося в Європу та прагнемо відповідних стандартів життя, але часто поведінка й рівень культури, м’яко кажучи, не дотягує до прийнятих у всьому світі норм. Поведінка деяких водіїв маршрутних таксі – яскравий тому приклад. Сутички та словесні перепалки з пасажирами можна почути чи не щоразу, коли їдеш маршруткою. Нецензурна лексика, гучні особисті розмови по телефону, відмова перевозити людей із документами, що дають їм право на безкоштовний проїзд, – усе це стало нормою для водіїв, які не зважають на те, що в салоні їхнього транспортного засобу перебувають люди різних вікових категорій, у тому числі й діти. Складається враження, що водії забувають про те, що у маршрутному таксі вони не самі, не знають правил перевезення пасажирів і своїх обов’язків як кермувальників пасажирського транспорту, а пасажира, його безпеку та здоров’я оцінюють відповідно до двогривневого еквіваленту вартості проїзду”, – зауважив Петро Лавринюк, президент Інституту Підтримки та розвитку Громадських Ініціатив.

За словами ініціаторів, Кодекс міститиме механізми громадського контролю за якістю перевезень і поведінкою водіїв, а в перспективі він може стати регуляторним документом, що впливатиме на тендерну процедуру, тож у належній поведінці водіїв будуть зацікавлені й перевізники.

“Ми не зачіпаємо фінансових аспектів перевезень, тому мова про підвищення оплати проїзду тут недоречна і не має нічого спільного з тим, як поводяться водії. Кодекс водія не тягне за собою якихось додаткових затрат – це питання свідомості й совісті, яких у грошовому еквіваленті не вимірюють”, – сказав експерт проекту Роман Романюк.

Згідно з останніми статистичними даними, 68% мешканців названих міст регулярно користуються маршрутками.

Контакти:
Волинський Інститут Підтримки та Розвитку Громадських Ініціатив
(0332) 723 803
press.vipgi@mail.ru

***

Мета програми “Громадянське суспільство та належне врядування” – запровадження сталого діалогу громадянського суспільства з владою в тих сферах реформ, які можуть сприяти розвитку громадянського суспільства, через участь основних зацікавлених сторін у прийнятті та моніторингу виконання рішень органів влади на всіх рівнях.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: