В Україні пропонують запроваджувати міжнародні стандарти електронного бізнесу

У Києві відбувся круглий стіл “Електронний бізнес в Україні: інфраструктура майбутнього”

В Україні слід запроваджувати міжнародні стандарти електронного бізнесу. Про це заявили учасники круглого столу “Електронний бізнес в Україні: інфраструктура майбутнього”, який відбувся 15 квітня в Києві. Захід провів Інститут кібернетики імені Віктора Глушкова Національної академії наук і Національний технічний університет України “Київський політехнічний інститут” за підтримки Європейської програмної ініціативи Міжнародного фонду “Відродження”, Міністерства освіти й науки та БФ “Асоціація випускників КПІ”.

Фахівці запропонували визначити об’єкт взаємодії між суб’єктами інформаційного суспільства – електронний документ. За основу пропонується взяти формат PDF, який є міжнародним стандартом ISO 32000, що містить спеціальні вимоги для архівного зберігання, підтримує електронний цифровий підпис і може містити структуровані дані, придатні до автоматизованої обробки.

Крім того, було запропоновано створити базові служби та метаслужби, які забезпечують роботу інфраструктури електронного бізнесу.

Базові служби:
1) Служба валідації електронних документів. Її може бути реалізовано як веб-портал, що отримує підписаний документ і формує “квитанцію”, яка є підтвердженням юридичної значущості документа. При цьому фахівці наголошують, що електронний документ має автоматичну юридичну значущість, а “квитанція” – лише тимчасовий захід. Відповідну службу пропонується реалізувати на базі Міністерства юстиції та/або Міністерства фінансів із використанням стандартизованих та автоматизованих алгоритмів перевірки електронних документів;
2) Зареєстрована електронна пошта. Ця служба за потреби надає докази надсилання/отримання електронних листів у вигляді юридично значущих електронних документів. На думку фахівців, цю службу доцільно розвивати як послугу, яку надає бізнес для передачі електронних документів. Вона має базуватися на національних стандартах, гармонізованих із міжнародними;
3) Архівне зберігання електронних документів. Специфікою застосування електронного цифрового підпису є обмежений термін його дії (в Україні – до 2 років). Відповідно для архівного зберігання електронних документів, окрім надійних носіїв, необхідні процедури архівного зберігання даних, перевірки електронного цифрового підпису та документу для гарантування його юридичної значущості навіть через 10 років.

Метаслужби:
1) Служба контролю за якістю. Метою служби є незалежний та об’єктивний аналіз кількісних і якісних показників базових служб. Прикладом може бути інформування про недоступність служби валідації на конкретному веб-порталі;
2) Служба інформаційної безпеки. Задля підвищення впевненості в базових службах доцільно постійно відстежувати та проводити аудит їхньої діяльності.

В результаті дискусії учасники круглого столу запропонували створити координаційний центр із зацікавлених громадських організації для організаційного та технологічного врегулювання поняття електронного документу як механізму взаємодії між державою, бізнесом і громадянами.

Контакти:
Інститут кібернетики імені Віктора Глушкова
Андрій Мелащенко
(044) 526 36 03
javatask@ukr.net

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: