В Україні пропонують розвивати неформальну освіту

14-15 жовтня в Києві відбувалося розширене експертне засідання “Неформальна освіта: Україна в контексті регіональних демократичних трансформацій” у межах Української національної платформи Форуму громадянського суспільства Східного Партнерства

14-15 жовтня в Києві відбувалося розширене експертне засідання “Неформальна освіта: Україна в контексті регіональних демократичних трансформацій” у межах Української національної платформи Форуму громадянського суспільства Східного Партнерства. Захід провели Фонд “Європа ХХІ” та Інститут підвищення кваліфікації Академії адвокатури України за сприяння Міністерства закордонних справ Чехії та Європейської програми Міжнародного фонду “Відродження”.

Неформальну освіту експерти розглядають як одну з ефективних стратегій впровадження демократичних цінностей і проведення регіональних трансформацій у країнах Східного Партнерства. У цьому контексті фахівці з України, Молдови, Білорусі, Вірменії, Грузії, Азербайджану основним завданням вважають формування культури споживання послуг у сфері неформальної освіти. На їхню думку, сформована культура споживання послуг неформальної освіти одночасно сприяє й підвищенню якості життя.

Для формування згаданої культури, на думку експертів, варто працювати над розвитком трьох аспектів – системних, функціональних та інституційних.

Системні аспекти передбачають:
– удосконалення законодавства задля визначення місця неформальної освіти в системі освіти;
– налагодження ефективних механізмів взаємодії неформальної та формальної освіти;
– посилення ролі місцевої влади в розвитку неформальної освіти;
– удосконалення системи фінансування та диверсифікації коштів на національних рівнях.

Функціональні аспекти, на думку фахівців, мають відзначатися дотриманням принципів:
– доступності в отриманні послуг неформальної освіти;
– досяжності (передусім на регіональному рівні);
– прозорості в діяльності інститутів неформальної освіти та їх фінансування;
– рівності провайдерів надання освітніх послуг.

Інституційні аспекти потребують:
– визначення зацікавлених сторін;
– вироблення системи компетенцій і механізмів їх визнання;
– підготовки кадрів для роботи у сфері неформальної освіти.

Учасники засідання заявили про необхідність ухвалити базовий документ щодо неформальної освіти в Україні. Вони наголосили на необхідності проаналізувати, які документи Ради Європи, ЄС, ОБСЄ, дотичні до неформальної освіти, підписано Україною та як їх виконують. На їхню думку, варто визначити критерії та межі неформальної освіти, а також запровадити компетентнісний підхід у ній. Окрему увагу в документі пропонують зосередити на ідентифікації основних суб’єктів і сфер неформальної освіти, механізмів її впровадження в Україні тощо.

Важливою подією, на думку фахівців, має стати проведення фестивалю неформальної освіти в січні 2013 року в Києві. Досвід проведення таких заходів є в колег із Білорусі.

За результатами роботи було сформовано робочу групу з підготовки позиційного документу щодо визнання неформальної освіти в Україні, робочу групу з розробки концепції та програми фестивалю, а також формат представлення порівняльного аналізу стану неформальної освіти в регіоні Східного Партнерства.

Контакти:
Фонд “Європа ХХІ”
Галина Усатенко
067 44 66 053
050 46 959 13
galyna.usatenko@gmail.com

***

Мета Європейської програми  – сприяти європейській інтеграції України через поєднання зовнішнього тиску Європейського Союзу з внутрішнім тиском українського громадянського суспільства для утвердження цінностей відкритого суспільства в Україні.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: