В Одесі стартував проект «Знаємо, за що платимо»

Починаючи з червня 2010 року Одеська міська громадська організація «Лицем до лиця» почала реалізацію проекту «Послуги з утримання будинків та прибудинкових територій: знаємо, за що платимо». Проект реалізується в межах спільної ініціативи Pact Inc., Міжнародного фонду «Відродження» та Фонду Східна Європа.

Після підвищення в Одесі в 2008 році тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій (УБПТ) для одеситів ще гостріше повстало питання, за що ж саме вони повинні платити. Як відомо, виникло протистояння між населенням, владою, політичними організаціями щодо нових тарифів, яке існує до цих пір.

На думку виконавців проекту «Знаємо, за що платимо», подібних суспільних напружень можна уникнути, якщо, по-перше, налагодити повне та своєчасне інформування населення щодо питань надання житлово-комунальних послуг, а по-друге, якщо громада зможе контролювати належну якість та повноту надання цих послуг, відповідну тарифікацію та цільове використання коштів житловими організаціями.

Законодавство України дає громаді таку можливість. Згідно з постановою Кабінету Міністрів України №529 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» громадяни отримали право впливати на тариф з УБПТ та обирати послуги, які потрібні саме для їхнього будинку. Також органи самоорганізації населення можуть контролювати надання громадянам житлово-комунальних послуг.

Але незважаючи на високий рівень незадоволеності одеситами якістю послуг з утримання будинків та прибудинкових територій, виявлений в ході опитувань, на місцях ані населення, ані громадські утворення (органи самоорганізації населення, ОСББ та ін.), не мають реальних важелів впливу на непрозорість та порушення в сфері ЖКГ.

В межах проекту «Знаємо, за що платимо» буде здійснено:

  • громадський моніторинг ефективності та прозорості надання послуг з утримання будинків та прибудинкових територій органами місцевого самоврядування м. Одеси;
  • розроблення рекомендацій Одеській міській раді щодо забезпечення громадського контролю за наданням послуг з утримання будинків та прибудинкових територій;
  • оприлюднення на круглому столі та у ЗМІ результатів моніторингу та рекомендацій;
  • створення громадської приймальні, в якій буде надаватися правова, інформаційна та методична допомога в питаннях громадського контролю за якістю послуг УБПТ, роботи органів СОН.
  • інформаційну кампанію та міський конкурс «Кращий будинковий комітет» для підвищення обізнаності громадян та активізації їхньої участі в контролі за наданням послуг з УБПТ;
  • представники ініціативних груп та будинкових комітетів навчаться питанням громадського контролю за якістю послуг з УБПТ, створення та діяльності органів СОН на семінарах-тренінгах;
  • створення умов для нормативного забезпечення участі мешканців міста Одеси у здійсненні громадського контролю за наданням послуг з УБПТ за допомогою розробки, громадського обговорення та лобіювання відповідного проекту рішення Одеської міської ради.

За додатковою інформацією звертайтеся за тел.: (048) 738 68 30, або за e-mail: facetoface@gt.com.ua. Контактна особа: Ганна Трепалюк.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: