13 — 14 квітня 2006 року в Києві (за адресою вулиця Васильківська 36; Інститут післядипломної освіти Київського національного університету імені Тараса Шевченка) в рамках реалізації проекту "Права дітей з особливими освітніми потребами на рівний доступ до якісної освіти" за підтримки програми "Схід – Cхід" Міжнародного фонду "Відродження" відбудеться міжнародна конференція "Освітня політика щодо інклюзивного навчання: міжнародний досвід та українські перспективи".
13 — 14 квітня 2006 року в Києві (за адресою вулиця Васильківська 36; Інститут післядипломної освіти Київського національного університету імені Тараса Шевченка) в рамках реалізації проекту “Права дітей з особливими освітніми потребами на рівний доступ до якісної освіти” за підтримки програми “Схід – Cхід” Міжнародного фонду “Відродження” відбудеться міжнародна конференція “Освітня політика щодо інклюзивного навчання: міжнародний досвід та українські перспективи”.
У конференції візьмуть участь представники Міністерства освіти і науки, Міністерства праці та соціальної політики, громадських організацій, державних освітніх закладів, зарубіжні учасники з дев`яти країн Центральної та Східної Європи.
Основними цілями конференції є:
- представлення та обговорення рекомендацій до освітньої політики щодо інклюзивного навчання в Україні
- обмін кращими міжнародними практиками розвитку та впровадження освітньої політики щодо інклюзивного навчання
- вироблення спільного плану дій щодо подальшої співпраці на різних рівнях у розвитку інклюзивної освіти як невід`ємної складової демократичного суспільства.
Проект “Права дітей з особливими освітніми потребами на рівний доступ до якісної освіти” реалізується освітніми програмами Міжнародного фонду “Відродження” за партнерської підтримки Всеукраїнського фонду “Крок за кроком” протягом 2005-2006 років. Мета проекту: зміни в освітній політиці на державному рівні по наданню дітям з особливими освітніми потребами рівного доступу до якісної освіти .
Певні категорії дітей в Україні позбавлені рівного доступу до якісної освіти. У 2004 році в Україні було зареєстровано 135773 дитини з особливими потребами віком до 16 років, що становить 1,8 процентів від загальної кількості дітей в Україні. За даними Міністерства освіти і науки України у 2005/2006 навчальному році освіту у спеціально організованих умовах здобувають 54,1 тис. дітей, які потребують корекції фізичного або розумового розвитку у 396-ти спеціальних загальноосвітніх навчальних закладах. За даними Міністерства праці та соціальної політики України у системі соціального захисту діють (на кінець 2004 р.) 56 будинків-інтернатів для дітей з вадами фізичного та розумового розвитку, де перебуває 7716 дітей.
Так склалося роками, що діти з проблемами розвитку перебувають на маргінесі загальної системи освіти або й зовсім з неї випадають. Через вироблені штучні критерії та застарілі методи діагностики психолого-медико-педагогічні консультацій (ПМПК), діти діляться на категорії, які не залишають їм право вибору на форму навчання, вони списуються на утримання в закладах системи соціального захисту. Таким чином створюється штучна ізоляція, що призводить до зниження соціальної компетентності цих дітей, їх соціальної дезадаптації.
На противагу поширеній формі навчання у спеціальних, інтернатних закладах освіти, приходить нова, але визнана у багатьох провідних країнах світу інклюзивна форма навчання, яка забезпечує безумовне право кожної дитини навчатися у загальноосвітньому закладі за місцем проживання із забезпеченням усіх необхідних для цього умов. В Україні модель інклюзивної освіти почала набувати значення переважно за ініціативи громадських організацій.
Підготовлені в рамках проекту рекомендації щодо освітньої політики з впровадження інклюзивної освіти будуть представлені 13 – 14 квітня 2006 року на міжнародній конференції “Освітня політика щодо інклюзивного навчання: міжнародний досвід та українські перспективи”.
Інклюзивне навчання – це система освітніх послуг, що базується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, яка передбачає навчання в умовах загальноосвітнього закладу. З метою забезпечення рівного доступу до якісної освіти інклюзивні освітні заклади повинні адаптувати навчальні програми та плани, методи та форми навчання, використання існуючих ресурсів, партнерство з громадою до індивідуальних потреб дітей з особливими освітніми потребами.
Представники ЗМІ запрошуються до участі у міжнародній конференції.
Початок роботи: 13 квітня 2006 р., 10:30
Місце проведення міжнародної конференції: Інститут післядипломної освіти Київського національного університету імені Тараса Шевченка, м.Київ, вулиця Васильківська, 36.
З питань акредитації звертайтеся, будь-ласка, до Марини Ворон, тел. 8 (044) 235-11-36, 8 (044) 531-12-77
Міжнародний фонд “Відродження”Вул. Артема 46Київ 04053, УкраїнаТел.: 461 95 00Факс: 486 01 66Ірина ІванюкМенеджер освітніх програм МФВЕлектронна пошта: ivanyuk@irf.kiev.ua | Всеукраїнський фонд “Крок за кроком”Вул.Пушкінська 9, офіс 4Київ 01034, УкраїнаТел.: 531 1276Факс: 235 1136Марина ВоронКоординатор по роботі з громадськістюЕлектронна пошта: mvoron@ussf.kiev.ua
| |||