АНОНС: Чому «Укрзалізниця» мусить відкрити дані?

29 березня, у вівторок, об 11:00 в прес-центрі інформаційного агентства «Українські Новини» відбудеться прес-конференція Аналітичного Центру «Агенція журналістики даних» (TEXTY.org.ua) на тему: «Чому і як Укрзалізниця має відкрити дані?».

29 березня, у вівторок, об 11:00 в прес-центрі інформаційного агентства «Українські Новини» відбудеться прес-конференція Аналітичного Центру «Агенція журналістики даних» (TEXTY.org.ua) на тему: «Чому і як Укрзалізниця має відкрити дані?».

У прес-конференції візьмуть участь: Олексій Соболєв, радник міністра інфраструктури та Сергій Данилов, експерт «Української миротворчої школи», голова правління TEXTY.org.ua.

В ході конференції аналітики і розробники «Агенції журналістики даних» презентують Інтерактивну карту пасажиропотоків міжміських поїздів за 2014-2015 роки, яка дозволяє досліджувати трафік на залізниці в розрізі міст та різних періодів часу, а також інтерактивний інструмент «Пасажири української залізниці», який дає можливість дізнаватись пасажиропотік для кожної окремої станції в розрізі годин доби, днів тижня та впродовж року. Аналітики також представлять результати вивчення бази пасажирських перевезень та запропонують ідеї щодо подальшого використання даних «Укрзалізниці».

Дослідження реалізовано за підтримки «Ініціатив з розвитку аналітичних центрів», яку виконує Міжнародний фонд «Відродження» у партнерстві з Фондом розвитку аналітичних центрів (TTF) за фінансової підтримки Посольства Швеції в Україні (SIDA).

***

Згідно Постанови Кабінету Міністрів «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних», до 21 квітня 2016 року «Укрзалізниця» має оприлюднити 11 наборів даних, а саме: дані про пасажиропотік на внутрішніх і міжнародних маршрутах, пасажиропотік на постійних приміських маршрутах, базу даних вантажних перевезень, дані щодо колійного, вагонного та локомотивного господарства, реєстр вагонів та інші.

Втім, «Укрзалізниця» відмовляється публікувати зазначені набори даних, посилаючись на закони «Про доступ до публічної інформації» і наказ СБУ «Про затвердження зводу відомостей, що становлять державну таємницю».

Публікація зазначених наборів даних здатна підвищити прозорість та підзвітність діяльності «Укразлізниці»,  розпочати професійну дискусію про формування тарифів на вантажні та пасажирські перевезення, оптимізацію розподілу квитків між станціями, економіку пільгових перевезень.

Разом з тим навколо цих даних може виникнути ціла екосистема сервісів і застосунків для пасажирів. Подібні сервіси є поширеними у розвинених країнах та надають розклад у зручній формі, допомагають планувати подорожі заздалегідь, дозволяють дізнаватись про надходження квитків у продаж, отримувати сповіщення про запізнення чи скасування квитків.

Ресторанний і готельно-туристичний бізнес може використовувати дані про продаж квитків на залізниці для планування діяльності у туристичний сезон, маркетингові компанії – для дослідження та кращого таргетування аудиторії, соціологи – для вивчення мобільності жителів різних міст і областей та зв’язності регіонів. Потенціал повторного використання цих даних є надзвичайно великим, тому важливо, аби вони були відкриті та доступні для широкого загалу.

Враховуючи певні ризики, що можуть виникнути під час публікації даних «Укрзалізниці», аналітики «Агенції журналістики даних» готові допомогти розробити методичні рекомендації щодо оприлюднення баз даних пасажирських і вантажних перевезень.

Довідка

Аналітичний центр «Агенція журналістики даних» (TEXTY.org.ua) сприяє прозорості влади шляхом розвитку якісної журналістики та журналістики даних, яка передбачає аналіз і подачу у цікавій та зрозумілій формі великих масивів даних. За допомогою аналізу великих масивів даних сприяє поширенню «цифрової культури» та усвідомленому прийняттю рішень політиками, чиновниками та представниками громадянського суспільства.

Основними напрями діяльності Аналітичного центру «Агенція журналістики даних» є:

– аналіз великих баз даних та їх візуалізація;

– підготовка ґрунтовних журналістських матеріалів;

– створення стрічки новин;

– організація лекцій та семінарів з журналістики даних.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: