У Рожищі хочуть розробити Концепцію велосипедної інфраструктури

У місті Рожище (Волинська область) відбувся круглий стіл “Розвиток велосипедної інфраструктури міста”

24 вересня в місті Рожище (Волинська область) відбувся круглий стіл “Розвиток велосипедної інфраструктури міста”. Захід провів Волинський Інститут Права за підтримки програми “Громадянське суспільство та належне врядування” Міжнародного фонду “Відродження”.

Основною темою обговорення було створення Концепції велосипедної інфраструктури в Рожищі.

“Ми хочемо розробити концепцію, яка міститиме не якісь там загальні фрази про велосипеди й велосипедистів, а набір чітких механізмів і конкретних дій для системного створення умов пересування велотранспортом. Концепція створюється передусім для людей, тому ми хочемо максимально залучити громадськість до обговорення основних положень майбутнього нормативного документу, вивчити та проаналізувати її бачення велосипедного майбутнього міста”, – розповіла керівник проекту Ірина Гайдучик.

Голова Асоціації розвитку туризму Волині Юрій Моклиця назвав низку переваг і можливостей, які відкриває ухвалення цього нормативно-правового акту, серед яких і підвищення безпеки велосипедистів, і підвищення рівня культури всіх учасників дорожнього руху, і європейська інтеграція волинських міст, і підвищення інвестиційної привабливості регіону загалом.

“Справа, за яку ми беремося, дуже непроста, адже вона є абсолютно новою не тільки для Волині, а й для України. Я знаю багато прикладів, коли українські міста робили спроби закласти нормативні засади для розвитку велосипедної інфраструктури, але, на жаль, більшість із цих починань так і не увінчались успіхом. Основною причиною невдач я б назвав спонтанні прояви активності, тоді як тут потрібен системний підхід. Ну про яку інфраструктуру можна говорити, якщо доріжки з’являються на невеликих клаптиках окремих вулиць? Уявіть собі: їде велосипедист по велодоріжці, скажімо, 500 метрів, а далі вона просто обривається, і він знову ж потрапляє в загальний транспортний потік”, – сказав експерт.

“Для того щоб ефективно модернізувати дорожньо-транспортну інфраструктуру з урахуванням її велосипедної складової, потрібно виробити комплексний підхід і закладати майбутні велосипедні маршрути в загальну схему планування й реконструювання вулиць. Це дозволить, по-перше, не рвати вулиць на частини, що часто роблять, створюючи “ілюзію велоінфраструктури”, а по-друге, вирішити питання фінансування. Якщо з першим аспектом усе зрозуміло, то поясню, чим Концепція дозволяє закривати питання коштів. У концепції закладено довготривале бачення схеми велосипедних доріжок, і створюватися вони будуть у контексті генеральної реконструкції вулиць. Відповідно якщо велосипедний елемент буде закладено у плані реконструкції, то на цей елемент, очевидно, також буде виділятися бюджетне фінансування”, – розповів Юрій Моклиця.

Контакти:
Волинський Інститут Права
Людмила Вільчинська
(0332) 2000 32
l.vilchynska@gmail.com

***

Мета програми “Громадянське суспільство та належне врядування” – запровадження сталого діалогу громадянського суспільства з владою в тих сферах реформ, які можуть сприяти розвитку громадянського суспільства, через участь основних зацікавлених сторін у прийнятті та моніторингу виконання рішень органів влади на всіх рівнях.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: