У Харкові обговорювали проблеми розвитку академічної мобільності університетського сектору освіти

16-19 листопада в Харківському гуманітарному університеті „Народна українська академія” за підтримки Міжнародного фонду „Відродження” відбулася Міжнародна науково-практична конференція „Академічна мобільність – важливий чинник освітньої євроінтеграції”, в якій взяли участь науковці України, Російської Федерації, США, Німеччини, Польщі, Швеції та Естонії.

Головною метою конференції було, по-перше, привертання уваги освітньої спільноти до проблеми розвитку академічної мобільності в країнах пострадянського простору, по-друге – співставлення процесів, пов’язаних із різними напрямами мобільності, з тими, що розвиваються у країнах Європи.

Насичена дводенна робота дозволила виявити як суттєві відмінності у ставленні до академічної мобільності, так і доволі схожі позиції щодо її аналізу та визначення шляхів розвитку.

У конференції взяли участь відомі науковці та практики О. Козлова (Польща), Є. Ставіцкі (Польща), С.-О. Коллін (Швеція), Т. Ніндель (Німеччина), В. Астахова та Л. Сокурянська (Україна), та ін.

Цікаво відмітити, що конференція, заявлена як науково-практична, багато уваги приділила методологічній складовій академічної мобільності, її теоретичному підґрунтю. Тим самим було розширено коло питань, що обговорювалися.

Серед пленарних доповідей значну увагу викликав виступ доктора соціологічних наук, професора, директора Інституту соціології Щецинського університету, зав. кафедрою соціології культури О. М. Козлової, яка представила ґрунтовний історико-соціологічний аналіз європейських підходів та тлумачення термінології, яка використовується при описі сучасних процесів академічної мобільності. Професор О. Козлова відзначила: “На початку XXI століття академічна мобільність все ще не рідко розглядається як загроза стабільності, сталому розвиткові національного університету – не тільки в країнах Східної Європи. Проте сьогодні, очевидно, можна говорити про зміну характеру ставлення до академічної мобільності, про перехід (в основному) від уявлення про неї як загрози до аналізу як невідворотного явища, що суттєво впливає на розвиток світу університету, інтеграційних процесів у ньому”.

Представник Естонії Д. Теперік застеріг від повторення тих помилок, яких припустилися естонські керівники сектору вищої освіти, та підкреслив: “Для зменшення виникнення взаємодоповнюючого ефекту між різними перешкодами та негативними побічними ефектами в академічній мобільності вкрай важливо здійснювати загальнонаціональний моніторинг із періодичністю три-чотири роки по всіх програмах та напрямах академічної мобільності”.

Підбиваючи підсумки конференції проф. Свен-Олоф Коллін зазначив, що власне він відкрив для себе значно більший спектр аспектів та підходів до академічної мобільності, ніж уявляв до приїзду до Харкова. „Для мене стало зрозумілим, чому необхідно звертати увагу на міжкультурні відмінності, проблеми „відтоку кадрів” та ін. Я багато відкрив для себе.”

Інформація від Харківського гуманітарного університету “Народна українська академія”

Контактна особа: Михайльова Катерина Геннадіївна, проректор з науково-дослідної роботи, тел.: +380 (57) 716-44-05, 714-20-07, nir@nua.kharkov.ua

***

Мета діяльності Харківського гуманітарного університету „Народна українська академія” – формування інтелігентної особи, здатної заробляти на життя висококваліфікаційною розумовою працею цивілізованими методами, яка вміє працювати з людьми та для людей.

Докладніше: www.nua.kharkov.ua

Матеріали конференції (російською)

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: