У галузі ЖКГ не створено передумов для громадського контролю

Експерти констатують, що в Україні досі не створено системи громадського контролю в житлово-комунальній сфері

В Україні досі не створено системи громадського контролю в житлово-комунальній сфері. Про це заявили експерти Інформаційно-правового центру “Наше право” 30 листопада під час прес-конференції “Органи самоорганізації населення: хто і що гальмує їх розвиток у м. Львові”. Захід відбувся за підтримки програми “Громадянське суспільство та належне врядування” Міжнародного фонду “Відродження”, “Pact Inc.” і Фонду Східна Європа.

Як відзначають експерти, за результатами аналізу нормативно-правових актів органів місцевого самоврядування у Львові можна говорити також про відсутність будь-якого залучення споживачів комунальних послуг чи об’єднань громадян до участі в обговоренні стану, планів і проектів реформування житлово-комунального господарства. Критичний стан галузі зумовлює також непрозорість місцевої політики в цій сфері.

Президент центру “Наше право” Андрій Лепак вважає, що не лише законодавство має регулювати відповідні правовідносини, а й місцеві акти, які найбільш наближено до потреб людей. На його думку, вони повинні формувати нову філософію взаємин “споживач послуг – надавач послуг”. Не менш важливою, за його словами, є зміна підходу до категорій “якість послуги” й “контроль” за її наданням із боку користувачів.

На думку юриста центру Марії Дзюпин, міським радам слід ухвалити низку концептуальних рішень – як на рівні виконавчих комітетів, так і на рівні представницьких органів. “Негайного врегулювання потребують чинні місцеві акти у сфері створення та діяльності органів самоорганізації населення у Львові, участі членів територіальної громади у вироблені місцевої політики у сфері житлово-комунальних послуг, здійснення контролю за реалізацією цієї політики, а також безпосередньо громадського контролю за якістю житлово-комунальних послуг. Нам важливо змінити “фасадну” демократію на демократію реальної участі громадян у житті територіальної громади”, – зазначила юрист.

За словами експертів, громадський контроль – це не бутафорія, а невід’ємна складова надання послуг, важлива деталь механізму реформування всього житлово-комунального господарства. На їхню думку, реформування має неухильно враховувати запровадження механізмів впливу споживача послуг на формування тарифів, тарифної політики, використання бюджетних коштів і надання конкретних послуг.

Контакти:
Інформаційно-правовий центр “Наше право”
(032) 236 70 49
nashepravo@gmail.com

***

Мета програми “Громадянське суспільство та належне врядування” – запровадження сталого діалогу громадянського суспільства з владою в тих сферах реформ, які можуть сприяти розвитку громадянського суспільства, через участь основних зацікавлених сторін у прийнятті та моніторингу виконання рішень органів влади на всіх рівнях.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: