Транспорт і водопостачання в Чернігові: якість муніципальних послуг

Чернігівський громадський комітет захисту прав людини презентував результати моніторингу муніципальних послуг у Чернігові

9 вересня Чернігівський громадський комітет захисту прав людини презентував результати моніторингу муніципальних послуг у Чернігові. Моніторинг було здійснено в межах проекту “Запровадження громадського контролю за діяльністю органів місцевого самоврядування Дніпропетровської, Тернопільської областей та Автономної Республіки Крим з надання муніципальних послуг”, який координує Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики за підтримки програмної ініціативи “Демократична практика” Міжнародного фонду “Відродження” та Представництва Світового банку в Україні.

“У сфері міських пасажирських перевезень у Чернігові об’єктом моніторингу стали, зокрема, наявність інформаційних табличок на зупинках громадського транспорту, рівень дотримання перевізниками встановлених графіків руху, належне облаштування зупинок міського транспорту. Так було обрано 3 автобусних і 1 тролейбусний маршрут, що поєднують різні райони міста. Серед таких маршрутів були автобуси №№ 8, 15, 37 і тролейбус №1”, – розповіла Наталія Піддубна, юрист Чернігівського громадського комітету захисту прав людини.

Опрацьовані дані свідчать про те, що водії та перевізники в цілому дотримуються затвердженого розкладу. Проте є окремі зауваження щодо культури поведінки водіїв і технічного й санітарного стану транспорту. Наприклад, дехто з водіїв розмовляє по телефону та курить під час руху, відчиняє двері, коли автобус іще не зупинився, не під’їжджає до бордюру, не видає квитків, довго стоїть на зупинці, не оголошує зупинки. Щодо технічного стану транспортних засобів, то в деяких із них порвана обшивка крісел, брудні вікна й підлога, на кріслах немає ручок. Щодо стану зупинок, то в місті на маршрутах організовано 457 зупинок, з них 101 обладнана павільйонами й навісами для очікування пасажирів. 121 зупинка має комплекси з торговельними кіосками. Загалом, за словами експертів моніторингу, зупинки відповідають вимогам пасажирів, але є й такі, які слід упорядкувати.

Також активісти здійснили моніторинг міських послуг у сфері водопостачання й водовідведення. Вони досліджували якість води та технічний стан мереж. Як з’ясувалося, значна зношеність мережі водопостачання призводить до великих втрат води. Практично не роблять планового ремонту внутрішньобудинкових мереж водопостачання й водовідведення, що створює загрозу екологічних проблем, а надто в будинках, вік яких перевищує 30 років.

Фактично будинкове обладнання для обліку води встановлюють тільки в новобудовах, відсоток установлених засобів обліку у квартирах є невеликим порівняно з іншими містами України. Водночас за останні роки кількість аварій на одному кілометрі мережі (як водопостачання, так і водовідведення) зменшилися. Попри проблеми з фінансуванням, КП “Чернігівводоканал” проводить і планові, і поточні ремонти мережі.

За словами Наталії Піддубної, подібне дослідження зробили для того, щоб відпрацювати методологію громадського моніторингу муніципальних послуг. Тепер її можна застосовувати для будь-якої послуги, яка надають органи місцевого самоврядування в інших регіонах України.

Контакти:
Чернігівський громадський комітет захисту прав людини
(0462) 625 381
info@protection.org.ua

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: