Школа соціальних посередників готує фахівців з управління конфліктами

Виявити конфлікт, унеможливити або знайти шляхи його вирішення. Запит на професійних діагностів суспільних настроїв, технологів переговорів і майстрів діалогу в сучасній Україні дедалі актуальніший. Може з’явитися навіть нова професія – соціального посередника. Виховати першопрохідців взявся Громадський інформаційно-методичний центр «Всесвіт» за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».

Виявити конфлікт, унеможливити або знайти шляхи його вирішення. Запит на професійних діагностів суспільних настроїв, технологів переговорів і майстрів діалогу в сучасній Україні дедалі актуальніший. Може з’явитися навіть нова професія – соціального посередника. Виховати першопрохідців взявся Громадський інформаційно-методичний центр «Всесвіт» за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».

«У нинішній ситуації збройного конфлікту на Донбасі, внутрішніх суспільних протиріч, підвищення градуса соціальної напруги тільки активна позиція громади може стати регулятором цих процесів, – говорить директор програмної ініціативи «Громадські ініціативи нової України» Станіслав Лячинський. – Наше завдання  в цих умовах створювати інфраструктуру для миротворчості. Зокрема, зробити так, щоб у громадах, особливо тих, що потерпають від конфлікту, або там, де є конфліктний потенціал, були авторитетні та компетентні люди, чий соціальний капітал, знання, навички, компетенції і зв’язки можуть допомогти запобігти конфлікту або зупинити його».

Тож наприкінці вересня у Харкові в рамках діяльності Української миротворчої школи було проведено Школу соціальних посередників. На публічному конкурсі, в якому на кожне місце було 5 претендентів, відібрали  25 найкращих із Донецької, Запорізької Луганської, Одеської, Харківської, Херсонської областей та Криму. Протягом тижня інтенсивного навчання, яке проводила команда  провідних фахівців з України, Польщі, Ізраїлю та США, учасники проекту – переважно громадські активісти, волонтери, освітяни, представники органів місцевого самоврядування – не лише могли озброїтись теорією, але й попрактикуватись на тренінгах та дискусіях.

«Наші слухачі – це переважно люди, рекомендовані випускниками першої школи соціальних посередників, що проходила рік тому, які сьогодні працюють у конфліктних зонах. Тож вони мають певний досвід роботи у конфлікті та з конфліктом, – розповідає автор і «двигун» ідеї Школи соціальних посередників соціолог Ігор Дубровський. – Тому їх навчання було спрямоване на кумулятивний ефект і переслідувало потрійну мету: підвищення рівня конфліктологічної компетентності слухачів, розуміння специфічних ознак особистості соціального посередника та його функціональних завдань, формування команди соціальних посередників, адже ці люди мають діяти спільно, створюючи певну систему трансформації конфліктів».

Наразі слухачі Школи проводять польові дослідження – на них чекає робота з аналізу конфліктів на місцях та організації діалогових процесів. А вже у січні вони повернуться до навчання.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: