Сервіс bezpechne.community – онлайн громадська приймальня поліції

З 2016 року громадська організація «Київ мрії», за підтримки Міжнародного фонду «Відроджен-ня», займається розвитком багатофункціональної інтернет-платформи bezpechne.community - Взаємодія поліції та громади. Сайт створений для спілкування громадян і поліцейських щодо вирішення неоперативних проблем міста. Сервіс «Безпечне ком’юніті» вже працює в Києві, Полтаві й Тернополі. У черзі - Кропивницький та Кам’янець-Подільський.

З 2016 року громадська організація «Київ мрії», за підтримки Міжнародного фонду «Відродження», займається розвитком багатофункціональної інтернет-платформи bezpechne.community – Взаємодія поліції та громади. Сайт створений для спілкування  громадян і поліцейських щодо вирішення неоперативних проблем міста. Сервіс «Безпечне ком’юніті» вже працює в Києві, Полтаві й Тернополі. У черзі – Кропивницький та Кам’янець-Подільський.

«У процесі реформи правоохоронної системи стало зрозуміло, що коріння багатьох претензій і, навіть, агресії громадян щодо поліцейських криється у відсутності розуміння суті роботи поліції. Люди мають безліч питань, проте не знають де шукати на них відповіді. Чому патрульні не евакуюють авто, припарковане на газоні? Чому на аварійному переході досі не встановили світлофор? Чим займається дільничний та де його шукати? Чому поліцейські ігнорують проблему незаконної торгівлі? Що роботи, якщо завжди п’яний сусід вигулює бійцівську собаку без повідка та намордника?», – розповідає Анастасія Багній, керівник проекту «Безпечне ком’юніті».

У відповідь на цю гостру потребу виникла ідея створити зручний діалоговий майданчик, простий у використанні сервіс, де кожен може поставити поліції  питання і отримати відповідья «живою», а не бюрократичною, мовою. Сервіс не є аналогом служби 102, виконує консультативну функцію та призначений для вирішення неоперативних питань.

Базова задача сервісу – пояснити, вирішення яких проблем безпеки містян належить до компетенції поліції, а яких – є завданням муніципальної влади, тобто дати вичерпну інформацію про те, хто відповідальний за вирішення певної проблеми та як звернутись по допомогу.   

«Платформа bezpechne.community є цінним джерелом інформації для Відділу безпеки дорожнього руху патрульної поліції: користувачі залишають повідомлення про проблеми на дорогах (відсутній знак, не працює світлофор тощо), а працівники відділу перевіряють інформацію та направляють приписи на проведення ремонтних робіт відповідним службам. Громадяни стають «очима» поліції,  допомагають їм працювати ефективніше та допомагають громаді почувати себе безпечніше»,– пояснює Анастасія Багній.

Тож як працює платформа «Безпечне ком’юніті»? Основою платформи є інтерактивна гугл-карта міста, до якої підключено два базових сервіси:

1. Сервіс «Запитай поліцейського». Він працює таким чином: користувач обирає своє місто та адресу, описує суть питання. Після модерації звернення з’являється на карті в статусі «в процесі вирішення». Коли поліція надає відповідь, звернення на карті змінює свій статус на «відповідь знайдено». Питання-відповіді можуть переглянути всі, хто завітає на   платформу. Поліцейські формулюють відповіді разом з юристами, представниками міської влади, іншими державними чи громадськими організаціями – з усіма, хто володіє необхідною для кожного звернення інформацією.

2.   Сервіс «Електронний кабінет дільничного» почне працювати з вересня 2018 року в усіх містах, що підключені до платформи bezpechene.community. Завдяки цьому сервісу містяни зможуть знайти на карті контактну інформацію свого інспектора (ім’я, місце та графік роботи, контактний телефон), підписатись на розсилку новин та написати дільничному приватне повідомлення.

Завдання платформи:

  1. Передавати отриману інформацію відповідальному відділу поліції: Головному управлінню Національної поліції, Управлінню патрульної поліції чи муніципальній варті, якщо така є в місті.
  2. Надавати користувачу алгоритм дій для вирішення описаної ситуації.
  3. Роз’яснювати юридичні та процедурні особливості роботи поліцейських.
  4. Надавати максимум супровідної інформації.
  1. Говорити з користувачем живою та зрозумілою мовою.
  2. Відповідати вичерпно.

Хто модерує роботу порталу? Модератором сервісу, зазвичай, є громадський активіст, який працює разом з інспектором відділу зв’язків з громадськістю управління патрульної поліції. Окрім безпосереднього опрацювання звернень, в обов’язки модератора також входить популяризація платформи серед містян. В організації «Київ мрії» розробили типовий план просування сервісу, який складається з онлайн-публікацій та оффлайн-зустрічей та адаптується під кожне місто.

Які найпоширеніші звернення користувачів?

– Порушення правил дорожнього руху усіма учасниками руху та притягнення порушників до відповідальності.

– Проблеми, пов’язані з експлуатацією доріг (погана якість дорожнього покриття; незаконні, пошкоджені або відсутні дорожні знаки; несправні світлофори тощо).

– Місця несанкціонованої торгівлі.

– Сусіди, які вживають або продають наркотичні речовини.

– Шумні компанії під вікнами.

Чому поліція зацікавлена в роботі платформи?

«За умови системної роботи, «Безпечне ком’юніті» має розвантажити поліцейських від великої кількості звернень, робота з якими не в компетенції поліції. На карті сервісу можна побачити, що у більшості випадків вирішення певної проблеми не стосується поліції безпосередньо та неможливе без участі міської влади», – пояснює Олексій Зіборов, заступник начальника відділу зв’язків з громадськістю Департаменту патрульної поліції.

Марина Зинюха з патрульної поліції Полтави додає: «За допомогою сервісу поліція стає більш інклюзивною. Адже люди, які не мають можливості прийти на прийом через фізичний стан, відтепер також можуть впливати на роботу поліції. Спрощена система комунікації дасть нам можливість почути більшу кількість містян».

Бажаєте підключити своє місто до платформи «Безпечне ком’юніті»? Напишіть Анастасії Багній, керівниці проекту, на адресу bezpechne.community@gmail.com.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: