Ринки ЄС: важливо правильно шукати інформацію

Аби вийти на ринки ЄС, потрібно розуміти, як вони працюють. Наприклад, вивчаючи питання "технічних стандартів" ЄС та сертифікації продукції, треба розуміти, що на деякі товари (особливо промислові товари, що не несуть ризику для здоров'я споживача) сертифікація взагалі не потрібна.

Аби вийти на ринки ЄС, потрібно розуміти, як вони працюють. Наприклад, вивчаючи питання “технічних стандартів” ЄС та сертифікації продукції, треба розуміти, що на деякі товари (особливо промислові товари, що не несуть ризику для здоров’я споживача) сертифікація взагалі не потрібна. Працюючи з товарами, де потрібна сертифікація, можна шукати органи сертифікації в нових державах-членах ЄС (наприклад, балтійських), в інших ситуаціях краще знайти партнера, який уже має відповідні сертифікати. Дуже часто з такою інформацією можуть допомогти інформаційні служби ЄС: Export Helpdesk, Europages, Europe Direct, NANDO та інші. Партнерів можна шукати на таких ресурсах як Alibaba чи на різних платформах так званого B2B matching, тобто платформ, які дозволяють бізнес-компаніям між собою налагоджувати контакти. На ці та інші практичні аспекти звернули увагу експерти семінару “Як вийти на ринок ЄС?, який відбувся 2 червня в Одесі.

Семінар став восьмим у циклі інформаційних подій для українського бізнесу, що проводяться ГО “Інтерньюз-Україна” у співпраці з Києво-Могилянською бізнес-школою [kmbs] та за підтримки Європейської програмної ініціативи Міжнародного фонду «Відродження». Подія відбулася за сприяння Представництва Європейського Союзу в Україні, Одеської обласної державної адміністрації та Всеукраїнського центру болгарської культури.

На семінарі експерти говорили про алгоритми та практичні поради щодо виходу на іноземні (зокрема, європейські) ринки, про отримання інформації щодо можливостей на ринку ЄС, про пошук ділових партнерів, визначення європейських регулювань та вимог, використання електронних ресурсів ЄС для розвитку бізнесу, про особливості роботи в умовах часткового застосування Угоди про асоціацію та автономних торгівельних преференцій ЄС тощо.

На думку експертів, можна шукати нових клієнтів для вже наявної продукції чи навпаки – нової продукції для вже наявних клієнтів. Однією з найперших стратегій може бути включення в глобальні ланцюги виробництва чи співпраця з відомими торгівельними марками чи мережами. При цьому в Україні безліч можливостей виходу на міжнародні ринки, і чимало історій успіху. Важливо позбуватися психології поразки та мати достатньо уяви для пошуку рішень, наголошували експерти.

Крім того, на семінарі презентували Базовий посібник з інтернаціоналізації бізнесу та виходу на ринки Європейського Союзу (автор – Олег Мирошніченко, Київ, 2014, 180 с.) розроблений та виданий за підтримки Європейської програмної ініціативи Міжнародного фонду “Відродження”. Посібник містить базовий гід з експорту та огляд можливостей інформаційної підтримки та інформаційних ресурсів для експорту в ЄС.

Експерти семінару:

Ніколас Бердж, керівник торгово-економічної секції Представництва Європейського Союзу в Україні.

Інна Сосновська, Експерт компанії Strategic Consulting Group (SCG), лідер напрямку “Міжнародний розвиток бізнесу”. Радник декана Києво-Могилянської бізнес школи [kmbs].

Тарас Качка, віце-президент Американської торгової палати з питань стратегічного розвитку, учасник переговорної групи щодо Угоди про асоціацію між ЄС та Україною

Олег Мирошніченко, бізнес-консультант, колишній експерт торгової секції Представництва Європейського Союзу в Україні (2010-2013), автор Базового посібника з інтернаціоналізації бізнесу та виходу на ринки Європейського Союзу

Люк Дер’єп, французький бізнесмен, який працює в Україні, президент компанії Gaelys France

Семінар відбувся у рамках проекту “Угода про Асоціацію з ЄС: нові можливості для бізнесу України”, що здійснюється ГО “Інтерньюз-Україна” у співпраці з Києво-Могилянською бізнес-школою [kmbs] та за підтримки Європейської програмної ініціативи Міжнародного фонду “Відродження”. Загалом у 2015 році планується провести десять подібних семінарів у різних містах України.

Контакти:Ольга Михайліченко, ГО “Інтерньюз-Україна”, 0508453602, omykhaylychenko@internews.ua

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: