Протидіяти популізму: аналітичні центри обговорили роботу в умовах виборів

12 грудня в Київському центрі Українського католицького університету пройшла зустріч-дискусія представників аналітичних центрів, присвячена роботі під час президентської та парламентської виборчих кампаній. До обговорення було винесено два ключових питання: як якісній аналітиці та реформам не загубитися у вихорі передвиборчої кампанії і як вести комунікацію із органами влади у перевиборний період. Організатором дискусії виступив Міжнародний фонд «Відродження».

12 грудня в Київському центрі Українського католицького університету пройшла зустріч-дискусія представників аналітичних центрів, присвячена роботі під час президентської та парламентської виборчих кампаній. До обговорення було винесено два ключових питання: як якісній аналітиці та реформам не загубитися у вихорі передвиборчої кампанії і як вести комунікацію із органами влади у перевиборний період. Організатором дискусії виступив Міжнародний фонд «Відродження».

Як аналітика існує в умовах політичного популізму? Як ми можемо дослідити запит суспільства на популізм? Як ми можемо працювати з політиками в умовах, коли вони поширюють популістські заяви? Ці та інші питання стали відправною точкою для дискусії.

Як зазначив у вступному слові виконавчий директор Міжнародного фонду «Відродження» Олександр Сушко, тема популізму була винесена на обговорення як та, яка є буде наскрізнрою і яка визначає політичний ландшафт у виборчий рік. «Загроза лежить не просто в площині того, що до влади можуть прийти політики, які поширюють популістичні тези. Проблема в тому, як ця лавина популізму впливатиме на суспільство та його трансформації. Наскільки глибокою є ерозія політичних процесів в сусіпльстві внаслідок того, що обставини, які генерують популізм, посилюються в Україні та світі. Це задача для аналітичних центрів – побачити весь спектр таких викликів і дати оцінку того, як з ними справитись», – зазначив Сушко.

Значна частина дискусії була присвячена обговоренням професійних стандартів та своєрідного етичного кодексу побудови аналітичних досліджень, які мають превентивно убезпечити аналітичні центри від несвідомих маніпуляцій та зменшити можливості недоброчесних політиків до їх використання у своїх дискурсах.

Також як одна з ключових тем обговорювались принципи комунікації складних аналітичних продуктів для широких аудиторій і те, як прямуючи до спрощення та популяризації тез аналітичних досліджень не втратити сенс і не підірвати довіру.

В рамках дискусії було утворено ініціативну групу з розробки стандартів підготовки аналітичних продуктів, в тому числі етичних. Результати роботи групи будуть презентовані в рамках Конференції аналітичних центрів наступного року.

Додатково було вирішено зібрати найуспішніші кейси з протидії використанню аналітичних продуктів політиками в рамках маніпулятивних тез, а також обговорити спільний документ, що пропонуватиме порядок денний для політичних партій напередодні парламентських виборів.

Конференція аналітичних центрів відбудеться у лютому 2019 року.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: