Підвищення спроможності спільнот: Чернівці

Проблема ціноутворення на маршрутні перевезення пасажирів залишається актуальною для різних місцевих громад, і Чернівецької в тому числі.

Проблема ціноутворення на маршрутні перевезення пасажирів залишається актуальною для різних місцевих громад, і Чернівецької в тому числі. В лютому місяці поточного року було встановлено проміжний тариф в розмірі 3 грн. Проте перевізники стверджують, що вони несуть збитки, а відтак вартість проїзду необхідно підвищити. Наскільки економічно обґрунтованими є вимоги перевізників? І чи додасть нова ціна комфорту містянам і гостям міста? Цими та іншими питаннями ціноутворення переймалися учасники громадських публічних консультацій, що відбулися 28 квітня в місті Чернівці.

Козменко Артем, аналітик Центру громадської активності «Синергія», до уваги учасників громадських публічних консультацій, представив аналіз зацікавлених сторін в процесі формування тарифів на маршрутні пасажирські перевезення. Каменем спотикання залишається дослідження кількості перевезених пасажирів, яка є однією з прикладних цифр під час розрахунку тарифу на перевезення. Витрати перевізника і кількість перевезених пасажирів – це дві взаємопов’язані величини.

Позицію міської влади озвучив заступник Чернівецького міського голови Леонтій Г.Г. Влада готова виступити регулятором тарифної політики на маршрутних пасажирських перевезеннях, але вона балансує на межі інтересів громадян, перевізників, пільгових категорій. Проблеми підвищення тарифів актуальні в багатьох містах, але немає єдиного правильного рішення, яке би задовольнило всіх. Наголос ставився  на тому, що кожне підвищення ціни має бути зафіксоване у регуляторному акті з відповідною процедурою проходження і погодження. На етапі проходження регуляторного акту громадськість може і повинна впливати на процес прийняття рішення.

Перевізники намагалися переконати присутніх, що зв’язку з подорожчанням рівня життя, необхідно піднімати вартість проїзду. Наводили приклади вартості проїзду за кордоном. Так, в одній із країн, вартість проїзду одного пасажира  дорівнює одному літру пального. У нас вартість одного літра пального забезпечує сім пасажирів.

Багато нарікань (недотримання графіку, ненадання  квитків, випадки не коректного спілкування з пасажирами, відсутність інформаційних табличок про пільговий проїзд) з боку громадськості було на якість послуг з перевезення і стан транспортних засобів.

Напрацюванням учасників публічних консультацій стала резолюція із врахуванням думки представників громадськості, влади і перевізників.

 Громадська організація «Центр громадської активності Синергія» виступає партнером в проекті «Підвищення спроможності спільнот щодо використання регуляторної процедури під час прийняття рішень про граничну вартість проїзду в міському пасажирському транспорті з метою мінімізації можливостей корупційних дій», який реалізується Тернопільською обласною громадською організацією «Гуртом!» за підтримки  Програмної ініціативи «Демократична практика» Міжнародного фонду «Відродження». Мета проекту – підвищити спроможність зацікавлених та активних громадян публічно впливати на прийняття та перегляд органами місцевого самоврядування регуляторних актів щодо формування тарифів (вартості послуги) за користування громадським міським пасажирським транспортом, а також готовність представників громадськості до прозорої відкритої дискусії в цій сфері.

Контакти: Центр громадської активності Синергія

 

 

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: