Оцінка доброчесності освітньої системи України

27 березня 2017 року в Київському національному університеті імені Тараса Шевченка було презентовано звіт групи дослідників Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) «Огляди доброчесності в освіті: Україна 2017» (англ, укр). Дослідження оцінює наскільки зрозумілим є поняття доброчесності для України, пояснює причини нехтуванням доброчесністю у школах та пропонує рішення для стимулювання доброчнесності в освіті України. Організатори заходу: Міністерство освіти і науки України, Інститут розвитку освіти. Презентація звіту ОЕСР проводилася за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».

27 березня 2017 року в Київському національному університеті імені Тараса Шевченка було презентовано звіт групи дослідників Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) «Огляди доброчесності в освіті: Україна 2017» (англ, укр). Дослідження оцінює наскільки зрозумілим є поняття доброчесності для України, пояснює причини нехтуванням доброчесністю у школах та пропонує рішення для стимулювання доброчнесності в освіті України. Організатори заходу: Міністерство освіти і науки України, Інститут розвитку освіти. Презентація звіту ОЕСР проводилася  за підтримки Міжнародного фонду «Відродження». 

Учасниками заходу стали: Лілія Гриневич, Міністр освіти і науки України; Леонід Губерський, ректор Київського національного університету ім. Тараса Шевченка; Євген Бистрицький, виконавчий директор Міжнародного фонду «Відродження», Андреас Шляйхер, директор департаменту освіти та навичок  ОЕСР, а також українські та іноземні експерти, представники центральних органів влади, громадських організацій, аналітичних центрів.

Доброчесність є невід’ємною частиною українських реформ, які підтримує Міжнародний фонд «Відродження». Фонд підтримував реформу освіти і зокрема запровадження зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО) ще у 2000-х роках. Пізніше, після Революції Гідності, фонд «Відродження» підтримав роботу Стратегічної дорадчої групи, яка допомагала у розробці закону «Про вищу освіту» та Дорожню карту освітніх реформ 2015-2015 рр.

Презентоване дослідження ґрунтується на подібних дослідженнях, виконаних на підтримку освітніх органів в інших країнах, включно з Сербією та Тунісом. Серед основних ризиків для доброчесності в освіті України дослідники Організації економічного співробітництва та розвитку називають:

  • Доступ до дошкільної та шкільної освіти в України за допомогою неофіційних домовленостей;
  • Неналежне використання батьківських внесків у школах і дитсадках України;
  • Неналежне визнання навчальних досягнень у початковій, середній та вищій освіті в Україні;
  • Приватні додаткові заняття;
  • Корумповані впливи на закупівлю підручників в Україні;
  • Корумпований доступ до вищої освіти в Україні;
  • Академічна недоброчесність — списування і плагіат у вищій освіті України.

Результати та рекомендації в цьому звіті є роботою оглядової команди ОЕСР, яка складалася з Ендрю МакКвіна (ОЕСР), Катерини Обвінцевої (ОЕСР), Тінде Ковач-Церовіч (Белградський університет), Керолайн Макреді (незалежний консультант), Міхайла Міловановича (Центр прикладної політики) та Мюріель Пуассон (Міжнародний інститут планування освіти, МІПО-ЮНЕСКО).

«Огляди доброчесності в освіті: Україна 2017» фінансувався Програмою підтримки освіти Фондів Відкритого Суспільства та резервним фондом Єврозійської програми під керівництвом старшого менеджера програми Кейт Лапхам та Олени Сидоренко-Шабо, у партнерстві з Міжнародним фондом «Відродження» (Україна) та Інститутом розвитку освіти (Україна).

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: