Обов’язкове незалежне тестування в навчальних закладах проводять нерегулярно

Чимало респондентів не розуміють різниці між зовнішнім незалежним оцінюванням і незалежним тестуванням

Обов’язкове незалежне тестування в навчальних закладах України проводять несистемно й без чітких вимог. Про це свідчать результати дослідження, яке здійснила ГО “Філософія Серця” в межах громадського антикорупційного моніторингу. Моніторинг проводить “Transparency International Україна” (Творче об’єднання “ТОРО”) спільно з Антикорупційною радою України, Українським інститутом публічної політики, Фундацією “Відкрите суспільство”, Центром політико-правових реформ, ГО “Філософія Серця” й Інформаційно-правовим центром “Наше право” за підтримки програми “Громадянське суспільство та належне врядування” Міжнародного фонду “Відродження” та Посольства Нідерландів в Україні.

У межах дослідження було опитано 584 студенти й викладачі. З них 203 повідомили про проведення у своїх закладах незалежного тестування, 381 – про його відсутність. Переважно тестування проводять із профільних предметів – української мови, математики, історії.

При цьому чимало респондентів не розуміють різниці між зовнішнім незалежним оцінюванням і незалежним тестуванням. На думку експертів, це свідчить про низький рівень поінформованості навчальних закладів про запровадження системи обов’язкового незалежного тестування студентів (слухачів).

За словами фахівців, громадські дослідження продемонстрували, що реальних інструментів зниження корупції практично не застосовують, мало того, не здійснюють навіть заходів, які не потребують фінансування.

При цьому експерти переконані в актуальності незалежного тестування й оцінювання, а також у необхідності врегулювання цього питання на законодавчому рівні.

За підсумками дослідження було підготовано такі рекомендації:
· Міністерству освіти й науки, молоді та спорту розробити нормативно-правову базу щодо проведення незалежного тестування студентів (слухачів);
· розробити календарний план і заходи державного контролю незалежного тестування.

Дослідження було проведено в Чернігівській, Полтавській, Львівській, Кіровоградській, Вінницькій, Волинській, Івано-Франківській, Сумській, Одеській, Дніпропетровській і Закарпатській областях.

Пункт 3.3 розділу 14 Державної програми щодо запобігання та протидії корупції на 2011-2015 роки передбачає “запровадження системи обов’язкового незалежного тестування студентів (слухачів) професійно-технічних та вищих навчальних закладів незалежно від форми власності”. Виконавцем цього заходу є профільне Міністерство, а термін його впровадження сплив 31 грудня 2012 року.

Повні результати опитування

Контакти:
ГО “Філософія Серця”
(0432) 69 78 38
philofh@meta.ua

***

Мета програми “Громадянське суспільство та належне врядування” – запровадження сталого діалогу громадянського суспільства з владою в тих сферах реформ, які можуть сприяти розвитку громадянського суспільства, через участь основних зацікавлених сторін у прийнятті та моніторингу виконання рішень органів влади на всіх рівнях.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: