Найпоширеніші запитання про конкурс «Посилення українських голосів задля міжнародної підтримки України»

Лукасевич Катерина

Міжнародний фонд “Відродження” оголосив конкурс «Посилення українських голосів задля міжнародної підтримки України» задля підтримки проєктів, які передбачатимуть, зокрема, поширення українських історій національного опору російській агресії, розвінчування російської дезінформації, підвищення базових знань про Україну, її історію та культуру, як частини європейської спільноти, а також обізнаності із потенційними вигодами інтеграції України для майбутнього самого ЄС. 

Останній термін подання проєктних пропозицій – 19 березня 2024 року (15:00 за київським часом). Результати конкурсу будуть оголошені до 22 квітня 2024 року. 

  • Загальний бюджет конкурсу – 12 000 000 грн.
  • Оптимальний розмір гранту – 800 000 грн.
  • Максимальний розмір гранту – 1 200 0000 грн.

Аби пояснити логіку конкурсу та детальніше розповісти про його вимоги й пріоритети, ми провели онлайн презентацію, а на основі питань, які ми найчастіше чули під час неї, підготували Q&A. Сподіваємось, цей матеріал стане в пригоді організаціям, що готують проєктні пропозиції на цей конкурс. 

Яка основна мета конкурсу? 

Мета конкурсу – посилити українські голоси у формуванні порядку денного європейської дискусії про Україну для збільшення міжнародної підтримки України. 

Хто може подаватися на конкурс? 

До участі у конкурсі запрошуються громадські організації, спілки, асоціації, товариства та інші об’єднання, зареєстровані відповідно до українського законодавства як неприбуткові або благодійні організації. Це мають бути саме українські організації, зареєстровані в Україні, а от партнерами можуть виступати будь-які інші (про це далі).

Хто НЕ МОЖЕ брати участь у конкурсі? 

З основним переліком загальних критеріїв щодо учасників конкурсів, які проводить Фонд “Відродження”, можна ознайомитись у цьому відео. 

Конкурс не передбачає надання підтримки суб’єктам господарювання, які мають на меті отримання прибутку (зокрема, фізичним особам-підприємцям), державним та комунальним підприємствам та установам, політичним партіям, органам державної влади, органам місцевого самоврядування, релігійним організаціям та приватним (фізичним) особам.

Яка діяльність може бути закладена у проєкт?

Проєкти, подані на цей конкурс, можуть передбачати інформаційно-просвітницьку діяльність для міжнародної аудиторії, підготовку аналітичних документів, статей, контенту для соцмереж, проведення публічних подій, дискусій тощо. Перелік цих активностей не є вичерпним, але будь-яка закладена у проєкт діяльність має відповідати завданням та пріоритетам конкурсу. 

Які пріоритети конкурсу?

  • підтримка іншомовних версій незалежних українських медіа та спецпроєктів (англійською та іншими європейськими мовами), репортажів, аналітичних матеріалів про події в Україні для європейської аудиторії, підготовлених у співпраці з європейськими медіа; 
  • створення та поширення контенту в різних формах (наприклад, відео, матеріали для соціальних мереж, віртуальні виставки, онлайн-курси тощо); 
  • організація та/або участь у знакових публічних заходах, виступах на медіа спільно з європейськими партнерами задля міжнародної підтримки України. 

На які країни може бути спрямовано інформаційну або іншу діяльність в рамках проєкту? 

Оскільки конкурс було оголошено в рамках спільної Ініціативи Фонду та ЄС “Європейське Відродження України”, ключовою аудиторією, на яку варто спрямовувати плани та активності в рамках проєктів, – є країни Європейського Союзу. Звісно, ми визнаємо важливість роботи з американською аудиторією, країнами Азії чи Латинської Америки. Проте цей конкурс спрямовано саме на посилення українського голосу в порядку денному ЄС та підтримку ініціатив, які працюватимуть з аудиторією цих країн. 

Чи є обов’язковою співпраця з європейськими організаціями або ЗМІ? 

Ні, співпраця з європейськими партнерами не є обовʼязковою, проте їхнє залучення буде перевагою. Це можуть бути: університети, аналітичні центри, волонтерські ініціативи, активістські групи, європейські медіа, іноземною культурні інституції тощо. Важливо, аби ці партнери підтримували європейські цінності та в жодній формі не підтримувати російську агресію. Для підтвердження співпраці достатньо надати лист підтримки в довільній формі. 

Чи можуть бути партнерами організації, створені українськими біженцями або активістами в країнах ЄС? 

Ми зацікавлені в підтримці співпраці з українською діаспорою та українцями, що проживають на території країн ЄС, проте метою проєкту не може бути виключно внутрішня комунікація чи співпраця між такими організаціями та їх колегами в Україні. 

Ми прагнемо підтримати ті ініціативи, які працюватимуть з європейською аудиторією, розповідатимуть про Україну громадянам ЄС та залучатимуть для цього релевантних партнерів – таких, що мають доступ до потрібної аудиторії, розуміють і відчувають локальний контекст тощо. Тож бажано планувати співпрацю саме з тими організаціями чи інституціями, робота яких спрямована на європейців. Тобто нам тут важливо не те, ким створена організація, а те, з якими аудиторіями вона працює.

Чи можуть подаватися на конкурс новостворені організації? Чи обов’язкова наявність фінансового та змістовного звітів за попередній рік?

На цей конкурс можуть подаватися організації незалежно від дати їх створення.  Враховуючи, що термін реалізації проєкту достатньо короткий, то особливу увагу будуть звертати саме на спроможність вашої організації реалізувати задумане. Свідчення про спроможність має бути обґрунтоване, зокрема, досвідом ключових виконавців, які беруть на себе відповідальність в рамках цього проєкту.

Ми розуміємо, що у новостворених організацій може не бути звітності за попередній рік, тому тут будуть оцінювати якість проєктної пропозиції, яких експертів ви залучаєте, яка спроможність вашої організації. Але наявність фінансового звіту, листів про співпрацю, інформацію про підтримку зі сторони інших донорів завжди буде перевагою. 

Чи можуть подаватись організації, які не мають досвіду співпраці з Міжнародним фондом “Відродження”?

Звісно! Щороку ми підтримуємо ініціативи та проєкти організацій, які раніше не були грантерами Фонду, або не мали досвіду реалізації грантів за підтримки донорів взагалі. Головний критерій – якість вашої проєктної пропозиції та відповідність тематичним напрямкам конкурсу, а не ваш досвід співпраці із нами.

*Про те як написати гарну проєктну пропозицію рекомендуємо переглянути відео з порадами від заступниці виконавчого директора Інни Підлуської за посиланням

Якими є основні вимоги до проєктних пропозицій? 

Основна вимога до будь-яких проєктів, поданих на цей конкурс – завдання та очікувані результати проєкту повинні відповідати пріоритетам конкурсу. Крім цього ми очікуємо, що в поданих заявках буде чітко описана цільова аудиторія проєкту та наявне розуміння своєї закордонної аудиторії, способів просування контенту для цих аудиторій тощо.

Якщо ваш проєкт передбачає проведення подій, то ми очікуємо, що це буде частина системної роботи організації, а не разові акції. Більше про всі вимоги читайте безпосередньо у конкурсному оголошенні. 

Яким проєктним пропозиціям надаватиметься перевага? 

Перевага надаватиметься проєктам, які: 

  • змістовно відповідають умовам та пріоритетам конкурсу;
  • матимуть належний рівень експертизи із запропонованої тематики і відповідний успішний досвід попередньої діяльності (наприклад, досвід вироблення якісного контенту та його ефективне поширення для міжнародної аудиторії);
  • матимуть чіткий та реалістичний план дій, критерії ефективності діяльності (очікувані практичні та досяжні результати на виході, у т.ч. щодо залучення аудиторії) тощо.
  • матимуть життєздатність після завершення його реалізації;
  • демоструватимуть організаційну та фінансову спроможність організації (досвід успішної реалізації проєктів та звітування);
  • матимуть адекватний бюджет, відповідний змісту проєкту та умовам конкурсу;
  • передбачатимуть залучення організацій-партнерів з інших європейських країн (особливо, якщо йдеться про вже успішно випробувані партнерства). 

Які витрати є прийнятними в рамках проєкту?

Прийнятними вважаються витрати бюджету проєкту, які:

  • необхідні для виконання проєктної діяльності;
  • фактично виникатимуть протягом терміну виконання проєкту;
  • відповідають принципам доцільності та відповідності витрат, включно з принципами «найвища якість за найнижчу ціну» і ефективності витрат;
  • можуть бути коректно задокументовані, обґрунтовані та зрозумілі, а також підкріплені відповідною документацією фінансово-бухгалтерської звітності.
  • всі послуги або товари можуть бути виконані згідно з вимогами Національного банку України

На що НЕ МОЖУТЬ бути витрачені кошти в рамках проєкту? 

Неприйнятними вважатимуться витрати на:

  • підготовку проєктної пропозиції для участі в конкурсі;
  • створення та реєстрацію організації;
  • сплату боргів;
  • відшкодування витрат, пов’язаних із коливанням валютного курсу;
  • надання прямої фіскальної підтримки державним органам влади;
  • політичну діяльність чи релігійну пропаганду;
  • діяльність, що веде до прямої або опосередкованої дискримінації будь-яких соціальних верств;
  • проєкти, спрямованими на отримання прибутку від діяльності;
  • будівництво або ремонтні роботи;
  • закупівлю гуманітарної допомоги та/або військового обладнання 
  • закупівлю транспортних засобів та/або предметів розкоші та відповідних послуг;
  • надання фінансової допомоги третім організаціям (регрантинг).

Чи можливе подовження терміну реалізації проєкту? 

Ні. Подовження діяльності проєкту по цьому конкурсу не передбачено. Максимальний термін реалізації проєкту – 6 місяців. Планований термін початку реалізації проєктів – травень 2024 р. Проєкт може початися і пізніше, але тоді має тривати менше – аби він міг бути завершений до кінця жовтня.

Чи може бюджет проєкту бути меншим за обсяг оптимальному розміру гранту? 

Так. Головне – бюджет проєкту не повинен перевищувати максимальну суму, зазначену в оголошенні (1 200 0000 грн.), і бути реалістичним відповідно до активностей зазначених в проєктній пропозиції. Мінімальний поріг бюджету відсутній. 

Чи є вимоги щодо оформлення персоналу організації? 

Міжнародний фонд “Відродження” запровадив вимоги щодо працевлаштування керівників організацій, керівників проєктів та головних бухгалтерів / бухгалтерів проєктів за трудовим договором. Ці вимоги розповсюджуються на проєкти, що дорівнюють або перевищують гривневий еквівалент 20 000 євро (за курсом НБУ). 

У який спосіб здійснюється прийняття рішень щодо переможців конкурсу? 

Проєкти розглядає спеціальна Експертна рада, до складу якої входять незалежні експерти у суміжних з темою конкурсу галузях. Після ретельного аналізу проєктів і обговорення вони ухвалюють рішення щодо схвалення чи відхилення проєктів. Члени Експертної ради працюють відповідно до  Положення про уникнення конфлікту інтересів та приймають рішення з позиції неупередженості. Рішення Експертної ради є остаточним і перегляду не підлягає. 

Більш детально ви можете ознайомитися за посиланням.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: