Миколаївське «Партнерство за прозорі місцеві бюджети» домоглося зменшення корупційних чинників в ЖКГ міста

5 квітня 2016 року міська рада Миколаєва своїм рішенням прийняла зміни до «Програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства Миколаєва на 2015-19 роки».

5 квітня 2016 року міська рада Миколаєва своїм рішенням прийняла зміни до «Програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства Миколаєва на 2015-19 роки». У новій програмі вже немає таких корупціогенних чинників як: обмеження громадян та їх об’єднань на проведення моніторингу та оцінки ефективності реалізації завдань і заходів програми; подвійне фінансування повірки приладів обліку, як за рахунок міського бюджету, так і за гроші жителя відповідно до тарифу.

Новелою програми стало підтримка як нових форм управління житлом, так і громадського  контролю – замість фінансової підтримки ЖЕКів запланували грантову підтримку ініціатив органів самоорганізації населення (ОСН) та будинкових комітетів.

Як було сказано в пояснювальній записці проекту рішення, підставою для нової редакції програми стали висновки і рекомендації «Громадської антикорупційної експертизи» згаданої міської цільової Програми. Її експертизу, а також пов’язаних з нею бюджетних програм в 2015 р провів Фонд розвитку м Миколаєва (ФРММ) в рамках дослідження «Доброчесні муніципальні послуги ЖКГ м.Миколаєва». В ході експертизи було визначено низку корупціогенних чинників, що знижують ефективність виконання програми.

Нагадаємо, що ФРММ входить в українське партнерство «За прозорі місцеві бюджети!», Що об’єднує громадські організації та засоби масової інформації 15 міст України. У Миколаєві діє аналогічне партнерство, до складу якого крім ФРММ входять газета «Вечерний Николаев», ГО «Федерація асоціацій малого та середнього бізнесу», а також ряд громадських організацій. Цілі партнерства на останніх муніципальних виборах підтримали практично всі політичні сили, що ввійшли до складу Миколаївської міськради і обраний міським головою Олександр Сєнкевич.

Громадські працівники з результатами моніторингу звернулися в Державну фінансову інспекцію в Миколаївській області, після чого ДФІ провела фінансовий аудит програми благоустрою м. Миколаєва за 2013-14 рр. і дев’ять місяців 2015 року, що підтвердили висновки громадського моніторингу.

У січні 2016 року міський голова Олександр Сєнкевич відреагував на пропозиції ДФІ. Зокрема, були скасовані результати тендерів на обслуговування і догляд за зеленими насадженнями міста в 2016 р.. А 5 квітня миколаївська міськрада прийняла важливе рішення, виконання якого допоможе усунути монополізм у виборі виконавця робіт, знизити їх вартість і заощадити кошти міської скарбниці.

Антикорупційна експертиза проведена в рамках проекту Фонд розвитку м. Миколаєва (ФРММ) на тему: «Доброчесні муніципальні послуги в м Миколаєві та  області» за підтримки Програмної ініціативи «Демократична практика» Міжнародного фонду «Відродження».

Ухвалення рішення стало можливим за підтримки проекту ФРММ “За добропорядний, прозорий бюджет в м. Миколаєві!», В рамках ініціативи «Громадянське суспільство і медіа – за прозорі місцеві бюджети» за підтримки ТОВ ВГО «Комітет виборців України», і партнерства «За прозорі місцеві бюджети! », фінансову підтримку Євросоюзу і Посольства Фінляндії в Україні.

Контакти: Прес-служба громадської організації «Фонд розвитку міста Миколаєва», fondnikol@gmail.com

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: