Громадський контроль у галузі ЖКГ пропонують унормувати

ВГО “Асоціація сприяння самоорганізації населення” розробила 20 проектів нормативно-правових актів, спрямованих на те, щоб на законодавчому рівні закріпити механізм контролю громадськості за наданням житлово-комунальних послуг

ВГО “Асоціація сприяння самоорганізації населення” розробила 20 проектів нормативно-правових актів, спрямованих на те, щоб на законодавчому рівні закріпити механізм контролю громадськості за наданням житлово-комунальних послуг. Про це повідомив голова Асоціації Андрій Крупник 16 жовтня в Києві на прес-конференції в межах проекту “Житлово-комунальні послуги – під контроль громадськості”. Проект підтримують програма “Громадянське суспільство та належне врядування” Міжнародного фонду “Відродження”, “Pact Inc.” і Фонд Східна Європа.

За словами Андрія Крупника, Асоціація дійшла висновку, що чинна нормативна база не забезпечує належної участі громадськості в контролі якості ЖКП.
 
Експерт Асоціації Євгенія Абрамова пояснила, що пропонується скасувати кілька наказів і постанов, які дублюють законодавство про житлово-комунальні послуги. Також Асоціація розробила Порядок залучення членів територіальної громади до процесу надання житлово-комунальних послуг, який дасть змогу будь-якому споживачеві контролювати їхню якість.

Зокрема, пропонується запровадити поняття громадських уповноважених. “Споживачі можуть зібратися на загальних зборах, обрати кілька уповноважених представляти їх інтереси у взаєминах із постачальниками певних комунальних послуг”, – пояснила Євгенія Абрамова.

Вона наголосила, що право громадськості контролювати якість ЖКП пропонують забезпечити на всіх етапах їх надання. Це стосується і відносин із природними монополіями у сфері ЖКГ.

Андрій Крупник додав, що Асоціація допрацює пакет пропонованих нормативно-правових актів і найближчим часом передасть їх на розгляд до Міністерства регіонального будівництва й житлово-комунального господарства.

Зі свого боку, директор департаменту житлової політики Мінрегіону Віталій Шаповаленко запевнив, що Міністерство вивчить документи, створить робочу групу для їх доопрацювання та зробить усе можливе для їх ухвалення.

Крім того, Євгенія Абрамова розповіла, що в межах проекту було проведено дослідження рівня задоволеності населення якістю послуг в Одесі, Миколаєві, Луганську, Києві, Львові та Запоріжжі. Результати дослідження говорять про те, що понад 70% жителів цих міст невдоволені якістю послуг. При цьому президент Фонду Східна Європа Віктор Лях додав, що з загальної кількості невдоволених лише 10% хочуть щось змінити й тільки 5% готові щось робити для цього.

Контакти:
ВГО “Асоціація сприяння самоорганізації населення”
(048) 738 68 30

***

Мета програми “Громадянське суспільство та належне врядування” – запровадження сталого діалогу громадянського суспільства з владою в тих сферах реформ, які можуть сприяти розвитку громадянського суспільства, через участь основних зацікавлених сторін у прийнятті та моніторингу виконання рішень органів влади на всіх рівнях.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: