Як згадувати про підтримку Фонду: правила комунікації в проєктах

Лукасевич Катерина

Повна і детальна версія  всіх відповідей є  в комунікаційному довіднику, який є у нас на сайті за посиланням.

Цей довідник описує правила згадок про Фонд у вашій публічній комунікації – статтях, постах, відео та виступах. В ньому ви також знайдете принципи взаємодії з нами, Комунікаційним відділом Фонду, посилання на логотипи та візуальні шаблони, які ви можете використати, алгоритми та чеклісти, які допоможуть вам під час вашої роботи. 

Якщо залишились запитання –  ми завжди раді допомогти pr@irf.ua 

Важливість згадки Фонду

Чому важливо згадували Фонд у своїх матеріалах? В першу чергу, це формальна вимога, яку ви узгоджуєте в грантовій угоді. 

Така вимога є загальноприйнятою і переслідує 3 ключові цілі:

  • Продемонструвати прозорість та відкритість. 
  • Допомогти нам оцінити ефективність.
  • Ефективніше поширення ваших матеріалів. 

Виключення з правил

Ми свідомі, що в окремих випадках вказівка щодо підтримки проєкту Фондом може нашкодити реалізації проєкту або принести додаткові ризики. Зокрема, такі виключення можуть застосовуватись для комунікації щодо:

  • Проєктів, що стосуються чутливих тем (робота з меншинами, упосліджуваними групами тощо);
  • Проєктів, що передбачають роботу у окупованих або прифронтових громадах;
  • Інших проєктів, у яких публічна згадка про джерело підтримки може впливати на безпеку виконавців проєкту або стейкхолдерів.

Загальні підходи до співпраці

Цензура

Ми не можемо і не будемо цензурувати зміст ваших комунікаційних матеріалів. Ми довіряємо вашій експертизі та цінностям. Винятком є комунікаційні матеріали, які суперечать цінностям прав людини і містять прямі образи чи заклики до обмеження прав тієї чи іншої групи. В таких випадках ми можемо попросити вас  змінити або прибрати відповідні матеріали. 

Права на комунікаційні матеріали

Усі права на комунікаційні матеріали належать організаціям або людям, які їх створили. Проте ми залишаємо за собою право використовувати ці матеріали з некомерційною метою для комунікаційних продуктів (новини на сайті, пости в соціальних мережах) Фонду або Open Society Foundations з вказівкою авторства та з повним дотриманням законодавства щодо авторського права. 

Створення комунікаційних стратегій

Якщо ваш проєкт відповідає принаймні 2 з 3 наступним критеріям, ми просимо вас підготувати та узгодити комунікаційну стратегію або комунікаційний план вашого проєкту:

  • Сума підтримки вашого проєкту складає більше 50 тисяч доларів за курсом НБУ;
  • Тривалість вашого проєкту складає більше 10 місяців;
  • Ваш проєкт передбачає проведення окремих комунікаційних кампаній;

Для невеликих та короткочасних проєктів Фонд не вимагає створення та узгодження окремих комунікаційних проєктів та планів.

Узгодження комунікаційних матеріалів

Фонд не вимагає узгодження усіх комунікаційних матеріалів, розроблених в межах проєкту, проте просимо надсилати на попереднє узгодження найбільш значимі з них. 

Типи матеріалів на узгодження

Які матеріали не потрібно попередньо узгоджувати: 

  • Окремі публікації в соціальних мережах вашої організації;
  • Публікації про ваш проєкт або вашу організацію, які готують журналісти і які не є частиною комунікації, що передбачена в проєкті;
  • Авторські блоги/колонки експертів проєкту на тематику проєкту в ЗМІ або соціальних мережах;
  • Новини, статті до 3 тис. знаків про перебіг проєкту, які ви розміщуєте на власному сайті або інших майданчиках організації;
  • Презентації для публічних заходів, що передбачають демонстрацію напрацювань, отриманих в рамках проєктів;
  • Ілюстрації, які ви готуєте в межах проєкту;

Які матеріали потребують попереднього узгодження:

  • Великі аналітичні статті, репортажі тощо довжиною понад 3 тисячі символів, які написані вами в межах проєкту;
  • Публічні події, такі як форуми, конференції, круглі столи, прес-конференції тощо, що проходять в межах проєкту;
  • Прес-анонси та прес-релізи для публічних подій, що проходять в межах проєкту;
  • Інфографіка та інформаційні плакати, підготовлені в межах проєкту;
  • Відеоролики, короткометражні та повнометражні документальні фільми, що були підготовлені в межах проєкту.

Час узгодження матеріалів

Різні типи комунікаційних матеріалів потребують різного часу на узгодження . Ця інформація детальна розміщена в довіднику з комунікацій  за посиланням.

Маркування матеріалів

В усіх матеріалах, які будуть створені в рамках вашого проєкту, необхідно розмістити позначення про підтримку Фонду.  

Види маркування

Ви використовуватимете 5 видів такого позначення та їх комбінації: 

  • Логотип Міжнародного фонду «Відродження». Використовується для усіх візуальних матеріалів;
  • Дисклеймер – текстове позначення Фонду як партнера вашого проєкту. Використовується для більшості текстових матеріалів;
  • Інформер – коротка інформація про про Фонд. Використовується лише для великих матеріалів на кшталт книг та вебсайтів, що стали результатами вашого проєкту. 
  • Усна згадка – згадка про підтримку Фондом вашого проєкту, яку ви озвучуєте під час публічних заходів, інтерв’ю тощо;
  • Тег фонду в Facebook або Instagram. 

Логотип

Всі публікації, роздаткові матеріали, зображення для соціальних мереж, які розроблені в рамках проєкту мають супроводжуватись логотипом Міжнародного фонду «Відродження». Це допоможе візуально підтвердити партнерство з Фондом у реалізації вашого проєкту. 

Логотип має розміщуватись на таких матеріалах, як:

  • зображення для соціальних мереж;
  • відеоролики та фільми;
  • сувенірна продукція;
  • слайди презентацій;
  • програми, форми реєстрації та інші роздаткові матеріали для заходів;
  • листівки, флаєри, буклети (як друоквані, так і електронні); 
  • інфографіка, інформаційні плакати;
  • прес-релізи / прес-анонси; 
  • статті на сайті організації;
  • банери;
  • Техніка, якщо вона була закуплена за кошти проєкту.

Де не обов’язково розміщувати логотип:

  • Предмети одягу або інша сувенірна продукція, якщо вона не містить логотипів інших організацій;

Дисклеймер

Для текстового позначення партнерства в межах вашого проєкту ми просимо вас використовувати дисклеймер, який ви можете змінювати. Дисклеймер потрібно використовувати для таких типів контенту, як:

  • статті для сторонніх майданчиків (ЗМІ, сайти партнерів тощо);
  • електронні розсилки;
  • прес-релізи / прес-анонси; 
  • статті на сайті організації; 
  • листівки, флаєри, буклети; 
  • інфографіка, інформаційні плакати; 
  • відеоролики більше 120 секунд
  • програми та інші роздаткові матеріали для заходів; 
  • останній слайд презентацій;
  • друковані видання від 30 сторінок;
  • вебсайти, створені в рамках проєкту

В дисклеймері має бути збережено дві частини: 1) про підтримку Фондом вашої ініціативи; 2) про те, що зміст матеріалів є вашою ініціативою, а не замовленням Фонду.

Інформер 

Інформер – це короткий текст про Міжнародний фонд «Відродження», який розміщується на тих типах контенту, які містять багато інформації, відтак потребують додаткових пояснень щодо джерел фінансування. 

Це стосується таких типів контенту як:

  • друковані видання від 30 сторінок;
  • вебсайти, створені в рамках проєкту.

Інформер використовується не замість, а додатково до логотипу та дисклеймера. 

Місце розміщення інформера не регламентується. Наприклад, для вебсайтів ви можете розміщувати інформацію у футері сайту, для видань – на форзаці обгортки абощо абощо. 

Усна згадка

Усна згадка – це форма згадування про співпрацю вашої організації та Фонду в межах вашого проєкту, яку ви використовуєте в тих випадках, коли не можливо застосувати дисклеймер та логотипи, зокрема:

  • На публічних заходах (круглі столи, прес-конференції, мітинги, флешмоби тощо);
  • Під час коментарів чи інтерв’ю для ЗМІ;
  • Під час онлайн-заходів, які ви проводите в межах проєкту;
  • Під час ваших виступів на заходах партнерів, якщо ви презентуєте напрацювання, розроблені в межах спільного з Фондом проєкту, якщо цей проєкт все ще триває (згадка після закінчення проєкту є бажаною, хоч і не обов’язковою).

Проведення подій

Окрім розміщення згадок в матеріалах публічних подій, цей тип комунікації потребує додаткового узгодження або повідомлення про дату. Це потрібно, адже події потрапляють у внутрішній календар Фонду, який ми використовуємо, щоб спланувати комунікацію, участь працівників Фонду тощо. 

Які події потребують узгодження дати не пізніше, ніж за 10 днів до події:

  • Публічні конференції, форуми, презентації тощо, розраховані на 50+ учасників;
  • Прес-тури;

Які події потребують завчасного повідомлення про дату  е пізніше, ніж за 3 дні до події:

  • Навчальні або рекреаційні заходи, розраховані на 50+ учасників;
  • Прес-конференції;
  • Круглі столи або інші публічні події, розраховані на менше, ніж 50 учасників;

Які події не потребують узгодження або завчасного повідомлення:

  • Навчальні та рекреаційні заходи, розраховані на менше ніж 50 учасників;
  • Громадські слухання, консультації з органами влади тощо;
  • Закриті наради, стратегічні сесії тощо. 

Фото та відеоматеріали

В ході реалізації проєктів ви знімаєте фото та відео. Ми просимо вас ділитися цим контентом не лише в рамках проєктних звітів, але й надсилати їх комунікаційному відділу під час реалізації проєкту.

Усі права на фото та відео залишаться за вами. 

Дозвіл на зйомку. Відповідно до Загального регламенту про захист даних ЄС (GDPR), особи, яких ви фотографуєте або знімаєте на ваших заходах мають надати згоду на їх зйомку. 

Текстові матеріали 

Маркування текстових матеріалів, які ви готуєте в рамках проєкту, залежить від майданчика, на якому ви його публікуєте.

  • Якщо матеріал готує проєктна команда і він розміщується на майданчиках орагінації (наприклад, сайт організації чи сайт проєкту) – в публікаціях необхідно додати дисклеймер та логотип Фонду;
  • Якщо матеріал готує проєктна команда, він розміщується на сторонніх майданчиках (наприклад, в ЗМІ) та є частиною ваших проєктних зобов’язань – в публікації необхідно додати дисклеймер в довільній формі, де буде зазначено про підтримку проєкту Фондом;
  • Якщо матеріал готує проєктна команда, він розміщується на сторонніх майданчиках (наприклад, в ЗМІ), але не є частиною ваших проєктних зобов’язань – згадка про підтримку Фонду не є обов’язковою, проте є бажаною;
  • Якщо матеріал готують журналісти ЗМІ про ваш проєкт за власною ініціативою – згадка про підтримку Фонду не є обов’язковою, проте є бажаною;

Соціальні мережі

Вам не потрібно жодним чином узгоджувати матеріали публікацій для соціальних мереж. У соціальних мережах ми не радимо використовувати повний текст дисклеймера, проте ми закликаємо вас додавати згадки про співпрацю з Фондом іншим чином:

  • Якщо ви окремо розробляєте зображення або відео для соціальних мереж – просимо додати туди логотип Фонду. Це не стосується фотографій без надписів, якщо ви не додаєте на них інші логотипи. 
  • Якщо ви створюєте окремі сторінки проєкту або створюєте події в рамках проєкту – додайте на їх обгортку зображення з логотипом Фонду;
  • Щоб ми могли відслідковувати ваші публікації в соцмережах, ви можете тегати сторінки фонду (фейсбук, інстаграм, твіттер) або ж додавати хештеги: #ФондВідродження, якщо публікація українською мовою або #IRFUkraine, якщо публікація будь-якою іншою мовою. Ви можете використовувати лише тег або лише хештег, або ж поєднувати їх;
  • Якщо ви створюєте facebook-подію – додайте, будь ласка, сторінку фонду до співорганізаторів; 

Інше 

Розміщення інформації про проєкт на вашому сайті

  • Якщо сайт організації має розділ «партнери», організація має додати до партнерів Міжнародний Фонд «Відродження» з активними гіперпосиланнями на залінковані сайти (якщо це технічно можливо). 
  • Якщо сайт організації має розділ «проекти» з переліком / окремими сторінками для проектів, організація має додати у список або створити окрему сторінку для проекту, який ви реалізуєте за підтримки Фонду. Якщо інформація про проект розміщується у вигляді окремої сторінки, вона має містити помітний логотип Міжнародного фонду «Відродження» та дисклеймер. 
  • Якщо такого функціоналу на сайті немає – ці вимоги не є обов’язковими. 

Маркування фізичної продукції

Якщо в рамках проєкту ви закуповуєте або виготовляєте фізичну продукцію, її необхідно промаркувати щодо того, що вона була закуплена коштом Фонду. 

Дотримуйтесь наступних рекомендацій:

  • Якщо ви закуповуєте техніку для проєкту, наклейте на неї наліпку про те, що вона була закуплена завдяки співпраці з Фондом ;
  • Якщо ви закуповуєте та роздаєте гуманітарну допомогу, ми радимо наклеїти логотип Фонду на ящики з продукцією, проте радимо не клеїти логотип на окремі одиниці товарів, що входять до пакету гуманітарної допомоги;
  • Якщо ви виготовляєте сувенірну продукцію, ми радимо не розміщувати логотип Фонду на ній, якщо вона не міститиме інших логотипів. Якщо ж ви плануєте надрукувати на сувенірній продукції своє лого або лого інших донорів, – в такому разі необхідно додати також і логотип Фонду. 
  • У випадку співфінансування ви можете вільно суміщати наклейки з лого Фонду з наклейками інших донорів.

Звітування щодо комунікацій в рамках проєкту

В рамках підготовки звітів за проєктом ви надсилатимете також і комунікаційну частину звіту. Зокрема, ми очікуватимемо від вас на наступні частини звіту:

  • Фото і відео, особливо з подій;
  • Інфографіка, відео або інші мультимедіа, якщо вони були створені в рамках проєкту;
  • Медіамоніторинг – список посилань на публікації про проєкт;
  • Опис комунікаційних результатів проєкту – яких аудиторій вдалося досягнути, який вплив справила ваша комунікація, яких змін допомогла досягнути тощо. 

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: