Міжнародний фонд “Відродження” працює через підтримку проєктів організацій громадянського суспільства.
Проєкти бувають двох типів: конкурсні та позаконкурсні. Команда фонду складається з 5 тематичних програм, які працюють в рамках стратегічних пріоритетів Фонду. Відповідно до напрямку своєї діяльності кожна програма оголошує конкурс, який має чітко визначену мету, що сформульована в конкурсному оголошенні.
Що містить в собі конкурсне оголошення?
- мета конкурсу заради якого він оголошується
- пріоритети на які націлений конкурс
- вимоги до змісту проєктних пропозицій та бюджетів
- критерії відбору переможців конкурсу
- обсяги фінансування та терміни виконання проєктів
- порядок подання проєктних пропозицій
- аплікаційну форму
Що таке аплікаційна форма та які її складові?
Для того, щоб якісно оцінити проєктну пропозицію, існує спеціальна аплікаційна форма. ЇЇ питання сформовані таким чином, що дають можливість у коректний спосіб надати детальну інформацію про проєкт. Та спростять процес оцінки, яку будуть виконувати незалежні експерти.
Проєкт складається з:
1. Анотації, де ви маєте стисло зазначити та описати наступні пункти ((загальний обсяг – не більше однієї сторінки):
- Актуальність проєкту
- Діяльність в межах проєкту
- Очікувані результати проєкту
- Наявність (потенційна можливість) фінансування проєкту з інших джерел, в т.ч. з боку інших донорських організацій
- Партнерські організації, що братимуть участь у реалізації проєкту
2. Опису проєкту. Це найважливіша частина вашої заявки, з якої ми розуміємо цілісність вашої ідеї, де ми розуміємо як проблема пов’язана з діяльністю, чому саме і які результати ви одержите, чому ці результати є актуальними для громадянського суспільства. Важливо, щоб люди, які не так занурені у розв’язання цієї проблеми, могли зрозуміти, що саме ви хочете досягти. Опис проєкту складається з наступних складових.
- Проблема, на вирішення якої спрямовано проєкт. Тут ви вказуєте проблему на вирішення якої спрямовано проєкт ( до 5 речень), інформація щодо спроб розв’язання наявної проблеми та як ця проблема може бути вирішена після завершення проєкту.
- Основна мета проєкту, яка має чітко відображати, що саме ви маєте досягти відносно тієї проблеми, яку ви для себе сформували. (1-2 короткі та змістовні речення)
- Цільова аудиторія проєкту. Тут ви маєте чітко вказати одну або декілька цільових груп, життя яких стане краще завдяки впровадженню вашого проєкту.
- План реалізації проєкту. Цей етап є важливим, оскільки тут ви маєте зазначити послідовність дій для досягнення очікуваної мети. Цей пункт показує логіку ваших дій, завдання кожної активності, тривалість етапу, залучених учасників, приблизна оцінка фінансового забезпечення тих дій, які ви запланували на даному етапі. І наостанок – очікувані результати, які максимально точно і стисло нам покажуть чи даний етап досяг своєї того, заради чого він був вказаний у плані дій.
- Ресурси проєкту.
- Працівники організації, що безпосередньо братимуть участь у реалізації проєкту.
- Залучені сторонні фахівці, які працюють за межами вашої організації, але є експертами у сфері реалізації вашого проєкту.
- За необхідністю, ви можете включити в бюджет певне обладнання необхідне для впровадження вашого проєкту. Обґрунтуйте його потребу та зазначте характеристики.
- Очікувані результати проєкту.
Тут важливо вказати наскільки результати реалістичні та досяжні. Яка перспектива виходу вашої організації на новий рівень після розв’язання проблеми для вашої цільової групи. Необхідно описати короткострокові результати реалізації проєкту кількісні та якісні показники, яких буде досягнуто на момент завершення виконання проєкту) та довгострокові результати реалізації проєкту (кількісні та якісні показники, яких планується досягти через 3-5 років після завершення виконання проєкту)
- Інформаційний супровід. Тут необхідно згадати які методи поширення інформації про хід реалізації проєкту та його результати серед широкої громадськості та цільової аудиторії, чи плануєте ви співпрацю зі ЗМІ, а також з Інтернет-ЗМІ.
- Проєктні ризики. Ми очікуємо побачити наскільки ви реалістично оцінюєте ситуацію та можете прорахувати потенційні зовнішні (політичні, економічні) та внутрішні ризики (організаційні ризики в середині команди, неспроможність персоналу виконувати свою роботу), що можуть супроводжувати проєктну діяльність. Варто зазначити у який спосіб організація готова до зменшення негативного впливу або подолання цих складнощів.
- Діяльність після завершення проєкту. Запланований розвиток діяльності після закінчення реалізації проєкту, в тому числі визначення джерел можливого фінансування планованої діяльності (підтримка донорів, залучення коштів громади, власні кошти організації). Це може бути більших розмірів новий проєкт, пошук нової ініціативи або продовження вже, що існує.
Якщо у нас є проєкт, але активних конкурсних оголошень немає, або він не підпадає під пріоритети оголошеного конкурсу?
Якщо ви маєте інноваційну ідею, що підпадає під стратегічні пріоритети фонду і яка рухатиме громадянське суспільство вперед, але оголошеного конкурсу в рамках якого вона могла б бути реалізована немає – є опція подання позаконкурсного проєкту. Загальні правила та аплікаційна форма та самі. При подачі варто стисло прописати що у вас за проєкт, у який спосіб ви плануєте його реалізувати, за участі яких партнерів та донорів (у разі їх наявності). Нам важлива цілісність, послідовність, залучена команда і розуміння чому саме ви заслуговуєте підтримки.
Чи є перевагою наявність партнерських організацій?
Це не є обов’язковою умовою, але організації громадянського суспільства часто працюють у партнерстві. Тож якщо у вашому проєкті зазначено, що ви реалізовуєте його у парі з іншими організаціями, про це варто зазначити. Тут важливо надати не просто перелік, а зауважити яку саме роль організації займають у вашому проєкті, як вони його посилюють та у який спосіб.