Експерти про вихід на ринки ЄС: “конкуруйте не ціною, конкуруйте цінністю”

Вихід українських підприємств на ринки ЄС вимагає певних змін підходу до бізнесу. Потрібно пропонувати не просто те, що ви вмієте виробляти, а те, що становить цінність для ваших клієнтів. Треба вміти слухати ваших потенційних клієнтів, розуміти їхні проблеми – і пропонувати розв'язання цих проблем. Треба конкурувати не ціною, а цінністю.

Вихід українських підприємств на ринки ЄС вимагає певних змін підходу до бізнесу. Потрібно пропонувати не просто те, що ви вмієте виробляти, а те, що становить цінність для ваших клієнтів. Треба вміти слухати ваших потенційних клієнтів, розуміти їхні проблеми – і пропонувати розв’язання цих проблем. Треба конкурувати не ціною, а цінністю.

Про це говорили експерти семінару “Як вийти на ринки ЄС?”, який відбувся 9 липня в Тернополі. Семінар став дев’ятим у циклі подій для бізнесу, що проводяться ГО “Інтерньюз-Україна” у співпраці з Києво-Могилянською бізнес-школою [kmbs] та за підтримки Європейської програмної ініціативи Міжнародного фонду “Відродження”.

“Зараз у світі відбувається серйозна трансформація”, – говорить Володимир Патіс, співзасновник компанії “Ескада-М”, що працює на ринках багатьох країн ЄС. “Китай стає дедалі менш конкурентоздатним, бо в Китаї середня зарплата – 600 доларів. Ми вже дешевше, ніж Китай, ми прямо біля кордону з ЄС – але ми продовжуємо нічого не робити”.

На його думку, український бізнес досягне результатів, якщо навчиться пропонувати цінність своїм міжнародним клієнтам – цінність, якої вони потребують. “Найважливіше – це навчитися слухати. Треба припинити думати категоріями прибутку. Треба думати категоріями проблем. Дізнаватися, які проблеми у ваших клієнтів – і навчитися їх розв’язувати”, – говорить Патіс.

Попри проблеми українського бізнесового клімату, Патіс радить уже зараз робити кроки для виходу на міжнародні ринки. “Для початку треба принаймні поїхати на міжнародну виставку. Це недорого. Але ви вже почнете орієнтуватися, що відбувається, яке співвідношення сил”.

Але для виходу на ринки ЄС потрібно також чимало практичної інформації. Багато з неї міститься у Базовому посібнику з інтернаціоналізації бізнесу та виходу на ринки Європейського Союзу, який розробив Олег Мирошніченко за підтримки Європейської програмної ініціативи МФ “Відродження”. У посібнику детально розписані практичні поради: як використовувати інформаційні ресурси ЄС, як доносити інформацію про свою продукцію, як шукати партнерів. Наприклад, Мирошніченко радить сайт EuroPages (www.europages.com/), на який заходять до 3 мільйонів відвідувачів щомісяця. Це “відкрита база даних, де ви можете зареєструвати свою компанію, і знайти партнерів, і де ви також можете подивитися інформацію про своїх конкурентів”, – говорить він.

Олег також рекомендує користуватися сайтом Export HelpDesk (http://exporthelp.europa.eu/): він надає інформацію щодо вимог, які має задовольняти товар, щоб його пропустили через митницю ЄС. “На цьому ресурсі ми можете ввести код товару, який ви хочете експортувати, ввести країну походження, ввести країну призначення, “дату симуляції” (бо деякі норми діють протягом певних дат чи сезонів) – і система видає всю необхідну інформацію”, – говорить Олег.  

Багато інших практичних порад містяться в Базовому посібнику, який можна завантажити онлайн. За результатами семінарів буде опубліковано інший стислий посібник, що міститиме відповіді на ключові питання, які виникали в українського бізнесу на 10-и семінарах, що відбулися по всій Україні.

 

Експерти семінару:

Володимир Патіс, випускник програм управлінського розвитку kmbs, співзасновник компанії “Eskada-M”, яка працює на ринках ЄС (Польща, Румунія, Швейцарії та ін.) з 2012 року.

Олег Мирошніченко, бізнес-консультант, колишній експерт торгової секції Представництва Європейського Союзу в Україні (2010-2013), автор Базового посібника з інтернаціоналізації бізнесу та виходу на ринки Європейського Союзу

Семінар відбувся у рамках проекту “Угода про Асоціацію з ЄС: нові можливості для бізнесу України”, що здійснюється ГО “Інтерньюз-Україна” у співпраці з Києво-Могилянською бізнес-школою [kmbs] та за підтримки Європейської програмної ініціативи Міжнародного фонду “Відродження”. Загалом у 2015 році вже проведено дев’ять подібних семінарів у різних містах України. Семінари уже відбулися у Києві, Львові, Вінниці, Черкасах, Харкові, Одесі, Луцьку, Івано-Франківську та Тернополі.

Контакти: Ольга Михайліченко, ГО “Інтерньюз-Україна”, 0508453602, omykhaylychenko@internews.ua

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: