Експерти: Місцева влада підтримує ОСББ переважно на словах

У Вознесенську відбулося громадське обговорення “Скільки недоотримують із місцевого бюджету вознесенські ОСББ?”

Підтримка ОСББ з боку місцевої влади є переважно декларацією чиновників, а коштів на це виділяють мінімум. Про це заявили учасники громадського обговорення “Скільки недоотримують із місцевого бюджету вознесенські ОСББ?”, яке відбулося 5 червня в місті Вознесенськ (Миколаївська область). Захід провела ГО “Агентство економічного розвитку” за підтримки програмної ініціативи “Демократична практика” Міжнародного фонду “Відродження”.

За словами фахівців, ситуація з фінансуванням капітальних ремонтів у будинках, де створено ОСББ, не така оптимістична, як може здатися на перший погляд. Справді, у місті є практика укладання договорів між ОСББ та міською владою, де фіксують обсяги робіт і зобов’язання кожної сторони, що дає певні гарантії мешканцям будинку. Але в експертів, які проводили моніторинг, є низка питань – як до змісту договору та процедури його укладення, так і до якості його виконання.

Учасники засідання наголосили, що назва договору не відповідає його змісту. Називається він “Договір про утримання житлового будинку, споруд і прибудинкової території”, хоча, по суті, це договір про взаємні зобов’язання у сфері капітального та поточного ремонту. Також фахівців непокоїть те, що зразок цього документу не затверджено жодним місцевим нормативно-правовим актом, а зміни до нього вносять на розсуд працівників управління ЖКГ Вознесенської міськради.

По-друге, за словами експертів моніторингу, в договорі не прописано права ОСББ контролювати виконання робіт, які виконують за бюджетні кошти. Тобто ОСББ виключено з процесу визначення підрядників, погодження кошторисів і контролю за фактичним виконанням робіт.

По-третє, як відзначають фахівці, міська влада бере на себе зобов’язання виконати капітальний ремонт лише одного конструктивного елементу (дах, водогінна система, каналізація), незважаючи на те, що майже всі будинки потребують повного капітального ремонту й саме про нього йдеться в законодавстві. Тому, навіть отримавши очікуваний ремонт за бюджетні кошти, мешканці ще довгий час змушені “латати діри” та приводити будинок до ладу.

Також експерти наголошують, що в місті немає процедури чи порядку визначення частки внеску ОСББ в перший капітальний ремонт. Внесок об’єднання визначають залежно від умов програми, за якою проходить фінансування. При цьому в постанові Кабміну №572 від 8 жовтня 1991 року визначено алгоритм формування внеску, який залежить від типу будинку та дати проведення останнього капітального ремонту. І якщо виконувати цю постанову, то в усіх будинках Вознесенська капітальний ремонт має бути зроблено повністю за бюджетні кошти.

Крім того, за словами експертів моніторингу, якщо проаналізувати звіти про виконання програми ЖКГ та бюджету міста за останні роки, можна побачити, що житловий фонд посідає останню позицію серед інших сфер (дороги, зовнішнє освітлення, ремонт бюджетних установ і навіть благоустрій). Дуже рідко роботи повністю фінансують із місцевого бюджету: зазвичай міські кошти йдуть на дофінансування державних і міжнародних програм.

Учасники обговорення наголосили на необхідності розробити зміни до договору на проведення капітальних робіт у будинках за бюджетні кошти та підготувати рекомендації до нової програми ЖКГ, оскільки термін дії нинішньої добігає кінця й цього року готуватимуть програму на майбутні роки. Підготовані рекомендації та зміни до договору мають передбачати залучення ОСББ на всіх етапах проведення робіт за бюджетні кошти, законний механізм формування внеску ОСББ в ремонтні роботи, справедливий розподіл бюджетних коштів на потреби житлового фонду.

Після широкого обговорення за участю всіх зацікавлених сторін розроблені рекомендації буде передано на розгляд міської влади.

Контакти:
ГО “Агентство економічного розвитку”
(05134) 3 22 50
aerbox@ukr.net

 

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: