“Єдину зупинку” на українсько-польському кордоні пропонують удосконалити

На думку фахівців, потребують удосконалення, оновлення, адаптації до стандартів ЄС і кодифікації законодавчі та підзаконні нормативно-правові акти, які регулюють процедуру спільного контролю за перетином державного кордону

Практика функціонування “єдиної зупинки” на українсько-польському кордоні потребує вдосконалення. Такого висновку дійшли громадські експерти за результатами дослідження, яке провела ГО “Європа без бар’єрів” і Львівське юридичне товариство з ініціативи Фундації Стефана Баторія (Польща) за підтримки Європейської програми Міжнародного фонду “Відродження”.

На думку фахівців, потребують удосконалення, оновлення, адаптації до стандартів ЄС і кодифікації законодавчі та підзаконні нормативно-правові акти, які регулюють процедуру спільного контролю за перетином державного кордону.

За словами експертів, практика правозастосування положень відповідних законодавчих актів і накладення санкцій за порушення встановлених правил перетину кордону часто є вибірковою. Значного масиву судових рішень стосовно перетину кордонів жодного разу не аналізували й не узагальнювали.

Небезпідставними, як наголошують фахівці, є припущення мандрівників стосовно можливостей неналежного використання “зеленого коридору” та зловживання посадовців прикордонних і митних органів.

Передусім, за словами фахівців, слід сформувати на рівні профільних комітетів Верховної Ради експертні робочі групи для аналізу й підготовки змін до законодавчих актів щодо функціонування “єдиної зупинки”, а також здійснити моніторинг судових рішень та функціонування консультативних органів у питаннях перетину державного кордону.

У зв’язку з цим, на думку експертів, варто внести законопроект “Про спрощення процедури спільного контролю за перетинанням державного кордону (“єдиної зупинки”)”, який би вносив зміни й доповнення до:

– статті 12 закону “Про державний кордон України” (деталізація спрощеного порядку й засад пропуску осіб, транспортних засобів, вантажів через державний кордон);

– статті 26 закону “Про прикордонний контроль” (можливості та процедура спільного контролю з уповноваженими органами інших держав);

– статті 366 Митного кодексу (можливості та процедура спільного митного контролю);

– статті 471 Митного кодексу (відповідальність посадовців прикордонних і митних органів за неналежне використання “зеленого коридору”).

Важливим, як наголошують фахівці, також є збільшення кількості пропускних пунктів, створення відповідної інфраструктури й узгодження низки митних і прикордонних процедур, рівномірний розподіл навантаження на уповноважених посадовців під час проведення прикордонного контролю, спрощення перетину кордону для туристичних автобусів.

Аналітична записка “Особливості функціонування “єдиної зупинки” (спрощеного перетину кордону) на прикордонних пунктах України”

Контакти:
Львівське юридичне товариство
tov.lviv@gmail.com

***

Європейська програма Міжнародного фонду “Відродження” сприяє європейській інтеграції України через поєднання зовнішних вимог Європейського Союзу, які випливають із підписаних міжнародних домовленостей, з підтримкою їх відстоювання та просування з боку українського громадянського суспільства, громадських організацій, які працюють заради утвердження європейських цінностей відкритого суспільства в Україні.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: