Дві третини львів’ян невдоволені якістю перевезень у маршрутках

Якістю перевезень у міських маршрутних таксі Львова у 2010 році задоволені 13% мешканців, не задоволені 67,5%

Якістю перевезень у міських маршрутних таксі Львова у 2010 році задоволені 13% мешканців, не задоволені 67,5%. Задоволених порівняно з 2009 роком поменшало на 4%. Про це свідчать результати опитування, проведеного ГО “Інформаційно-правовий центр “Наше право” за підтримки програми “Посилення впливу громадянського суспільства” Міжнародного фонду “Відродження”.

34% респондентів вважають, що водії добре ставляться до пасажирів, 29% ставленням незадоволені, 37% вважають ставлення нейтральним. Про випадки, коли водії курять у салонах, повідомили на 11% менше опитуваних, ніж 2009 року. Загалом про це заявили 43% мешканців, 33% цього не бачили, не могли відповісти 24% опитаних.

45,5% респондентів заявили, що були свідками вживання водіями ненормативної лексики щодо пасажирів, 43% не помічали такого, 11,5% не змогли відповісти.

Респондентам також було запропоновано висловити зауваження до перевізників. Найчастіше пасажири наголошували на невихованості водіїв, переповненості маршруток, скаржилися на швидку їзду, коли водії влаштовують перегони, на старі маршрутки, на неналежний санітарний стан машин, на відсутність доступного графіку руху маршрутних таксі, на відмови брати пільговиків, на куріння, на розмови водіїв по телефону, на порушення Правил дорожнього руху, на недостатню тривалість руху у вечірні години.

Причиною надання неякісних послуг 40% опитаних вважають відсутність достатнього контролю з боку Львівської міської ради, ще 30% – відсутність контролю з боку ДАІ, 25% пов’язують це з недбалістю водіїв і перевізників.

При цьому пасажири рідко скаржаться на неналежне обслуговування. Так, до власника маршруту телефонували 4% опитаних, в управління транспорту та зв’язку Львівської міської ради – 3,02%, в управління захисту прав споживачів – 7%. З тих, хто таки звертався, лише 20,69% знають, що було вжито певні заходи. 37,93% респондентів вважають, що таких заходів не було вжито, 37,93% не змогли відповісти. Разом із тим, 84% опитаних стверджують, що якби були впевнені, що внаслідок розгляду їхніх скарг покращиться обслуговування, готові були б звертатися з такими скаргами.

Під час опитування респонденти могли також висловити пропозиції для покращення транспортного забезпечення. Львівські пасажири вважають, що необхідно покращити дороги, облаштувати зупинки, упорядкувати графік руху та вивісити його на зупинках, запустити нові великі автобуси, запустити транспорт для пільговиків, покращити культуру водіїв, відремонтувати світлофори, збільшити кількість транспорту, покращити комфортність, подовжити рух на годину, запровадити форму для водіїв, упорядкувати транспортні вузли, зробити на зупинках кишені заїзду, збільшити кількість трамваїв і тролейбусів, запровадити єдиний квиток і гарячу лінію для скарг.

Минулого року правоохоронці зафіксували 56 несправних автобусів. 2009 року таких автобусів було 39, 2008 – 6 штук. Окрім того, за даними ДАІ у Львівській області, минулого року було зафіксовано 41 випадок перевезення надмірної кількості пасажирів в одному автобусі (2009 – 21, 2008 – 10).

Також, за даними головного управління МВС у Львівській області, 2010 року з 94 випадків ДТП за участю маршрутних таксі 41 трапився з вини водіїв. Через недбалість водіїв маршруток було травмовано 53 пасажири. Загалом у ДТП за участю маршруток травмувалися 138 пасажирів.

Кожен пасажир може залишити відео чи написати скаргу, яка стосується роботи перевізників, на сайт “Пасажири про маршрутки”. Усі ці звернення буде передано у Львівську міську раду й Товариство захисту споживачів.

Громадське дослідження якості послуг у львівських маршрутних таксі було проведено на зупинках громадського транспорту Львова 28 березня – 8 квітня. Вибіркова сукупність становила 200 респондентів.

Із результатами опитування можна ознайомитися тут.

Контакти: “Наше право”, (032) 236 70 49, nashepravo@gmail.com

***

Мета програми “Посилення впливу громадянського суспільства” – сприяти розвитку системи захисту прав громадян як споживачів державних і комунальних послуг, посилювати спроможність громадських організацій щодо вироблення політики та впливу на прийняття політичних рішень із суспільно важливих питань.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: