Доступ до публічної інформації на Львівщині: є питання

Громадські організації “Центр громадської адвокатури”, “Центр політичного аналізу та виборчого консалтингу”, Івано-Франківський обласний осередок ВМГО “Демократичний Альянс”, Станіславська правозахисна група досліджують впровадження закону “Про доступ до публічної інформації” у Волинській, Львівській і Івано-Франківській областях

Громадські організації “Центр громадської адвокатури”, “Центр політичного аналізу та виборчого консалтингу”, Івано-Франківський обласний осередок ВМГО “Демократичний Альянс”, Станіславська правозахисна група досліджують впровадження закону “Про доступ до публічної інформації” у Волинській, Львівській і Івано-Франківській областях. Моніторинг відбувається в межах проекту “Підвищення прозорості та покращення доступу до нормативно-правових актів, актів індивідуальної дії, проектів нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування” за підтримки програми “Верховенство права” Міжнародного фонду “Відродження”.

Більшість органів публічної влади на Львівщині (81%) ухвалили акти про заходи з упровадження названого закону, які переважно містять однакові додатки та положення. Акти визначають певні “базові” напрями впровадження закону “Про доступ до публічної інформації”, проте в інших важливих питаннях, від яких залежить виконання документу, немає поступу (наприклад, внесення змін в інші акти органу влади, в тому числі щодо функціонування системи обліку документів, оприлюднення інформації на офіційних веб-сайтах, доступу до нормативно-правових актів, рішень органів влади тощо).

62% районних державних адміністрацій, районних рад, міських рад міст обласного значення створили рубрики “Доступ до інформації” на веб-сайтах. Визначено форми запиту, інструкції, базові питання про порядок роботи з запитами на інформацію, а також відповідальних із питань запитів на інформацію. Здебільшого органи публічної влади визначили норми фактичних витрат на друк і копіювання на рівні граничних норм, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2011 року №740.

При цьому 56% органів публічної влади взагалі не визначили норм відшкодування витрат на друк і копіювання документів, відповідно інформацію надають запитувачам безкоштовно, або ж установлено значно менші розцінки в межах норм, визначених постановою уряду. Деякі органи влади вказують, що “на сьогодні інформації із обмеженим доступом в органі немає”. Одначе в більшості випадків акти, ухвалені на місцевому рівні щодо визначення “переліків службової інформації”, не враховують вимог ч. 2 ст. 9, ч. 2 ст. 6 закону, стосуються цілих документів, часто розширюють перелік обмежень.

Хоча запровадження системи обліку документів та її оприлюднення всі органи публічної влади передбачили в заходах, це залишається однією з найбільших “білих плям” реалізації закону на місцевому рівні.

Місцеві органи влади Львівщини затягують приведення у відповідність до закону своїх інформаційних ресурсів. Тільки 29% органів публічної влади мають певні акти, які визначають питання функціонування веб-сайтів, і їх не було приведено у відповідність до вимог закону. Почали з’являтись окремі рубрики для оприлюднення нормативно-правових актів (75%) і проектів актів (49%), проте систематичність і повнота оприлюднення є радше винятком.

Центр громадської адвокатури
Тетяна Яцків
(032) 244 46 59
info@lawngo.net

***

Програма “Верховенство права” підтримує організації громадянського суспільства, діяльність яких спрямовано на захист прав людини й основоположних свобод, а також сприяє підвищенню правової свідомості та громадської активності на центральному й місцевому рівнях.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: