Державу закликають системно зайнятися безпекою пішоходів

Експерти переконані, що держава має змінити ставлення до пішоходів і створити умови для їх безпеки

Держава має змінити ставлення до пішоходів і створити умови для їх безпеки. Про це 19 червня в Києві заявили учасники круглого столу, який провела ГО “Товариство учасників руху” та Громадська спілка захисту пішоходів “За безпеку пішоходів!” за підтримки Європейської програми Міжнародного фонду “Відродження”.

Координатор проектів Європейської програми Ольга Квашук наголосила на важливості впровадження європейських стандартів у різних сферах життя, що сприятиме підвищенню якості життя громадян, а отже, і їхнього добробуту.

Представники громадськості презентували власну Концепцію підвищення безпеки пішоходів і запропонували на її основі розробити довгострокову Державну цільову програму захисту пішоходів, яка б спиралася на досвід країн Європи та найкращі світові практики в цій галузі.

Як повідомив голова Громадської спілки захисту пішоходів Віктор Козоріз, за рівнем загибелі та травмування пішоходів Україна посідає перше місце серед країн Європи. “Наїзд на пішохода в Україні є одним із найпоширеніших видів ДТП, внаслідок чого щороку на українських дорогах гине понад 2000 пішоходів і десятки тисяч отримують несмертельні травми. Понад 40% усіх смертельних випадків на дорогах пов’язані саме з наїздами на пішоходів”, − заявив він.
 
Експерт також наголосив, що одним з основних шляхів підвищення безпеки пішоходів і зменшення ризику смертельних ДТП має стати обмеження швидкісних режимів у населених пунктах, де швидкість руху транспортних засобів не повинна перевищувати 50 км/год. “Таке обмеження швидкості є цілком європейською практикою, апробованою в багатьох країнах. Вона засвідчує свою високу ефективність, адже там під колесами автомобілів гине вдвічі менше людей, ніж в Україні”, − зазначив Віктор Козоріз.

Зі свого боку, начальник Центру безпеки дорожнього руху та автоматизованих систем МВС України Сергій Будник навів трохи інші дані. Він повідомив, що щороку в Україні в ДТП гине понад 5000 осіб, з яких 30% − пішоходи, а 70% − водії та пасажири транспортних засобів. “Близько третини ДТП пов’язано з пішоходами. Якщо говорити про вину учасників дорожнього руху, то 1,7% усіх ДТП пов’язано з переходом пішоходами дороги у невстановленому місці, 6,6% − це порушення правил проїзду пішохідних переходів водіями, 4,6% – неочікуваний вихід на проїжджу частину пішоходів, а 3,1% – це вихід на проїжджу частину пішоходів у нетверезому стані”, − зазначив посадовець.

Він наголосив на необхідності комплексної профілактичної роботи як із водіями, так і з пішоходами. На його думку, до цієї роботи має бути залучено не тільки підрозділи ДАІ, а й інші державні інституції, органи місцевого самоврядування, громадські організації.

Президент ГО “Товариство учасників руху” Олександр Сітенко наголосив: “Щоб покращити ситуацію з безпекою пішоходів, потрібна політична воля”. Він зазначив, що ситуація з загибеллю та травмуванням пішоходів на українських дорогах є доволі трагічною: з початку нинішнього року загинуло вже понад 500 пішоходів і понад тисячу було травмовано. “Ми переконані (і це підтверджує практика), що лише силами ДАІ та громадських організацій проблеми пішоходів та інших учасників дорожнього руху не вирішити. Для цього потрібна політична воля вищого керівництва країни, яке має змінити всю систему управління безпекою дорожнього руху”, – сказав Олександр Сітенко.

Він також наголосив на необхідності створення в Україні окремого координаційного органу, який би системно опікувався безпекою та культурою дорожнього руху й координував би діяльність у цій сфері різних міністерств і відомств, органів місцевого самоврядування, наукових установ, громадських організацій тощо. На думку Олександра Сітенка, таким органом могла б стати Національна дорожня адміністрація, яка б відповідала за розроблення й реалізацію державної політики у сфері безпеки дорожнього руху, а за ДАІ слід залишити суто поліцейські функції.

Пропозицію щодо створення в Україні координаційного органу з безпеки дорожнього руху підтримав і Сергій Будник. Він також додав, що ефективність заходів у цій сфері значною мірою залежить від фінансування державою програм із безпеки дорожнього руху.

Контакти:
Громадська спілка захисту пішоходів
“За безпеку пішоходів!”
Віктор Козоріз
kozoriz@meta.ua

***

Європейська програма Міжнародного фонду “Відродження” сприяє європейській інтеграції України через поєднання зовнішних вимог Європейського Союзу, які випливають із підписаних міжнародних домовленостей, з підтримкою їх відстоювання та просування з боку українського громадянського суспільства, громадських організацій, які працюють заради утвердження європейських цінностей відкритого суспільства в Україні.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: