Дебюрократизація адміністративних послуг на Чернігівщині: оцінка громадськості

30 жовтня 2014 року в дискусійному клубі «Експертна думка» пройшла прес-конференція за підсумками Проекту «Підвищення ефективності діяльності Центрів надання адміністративних послуг Чернігівщини через громадський моніторинг та лобіювання пропозицій».

30 жовтня 2014 року в дискусійному клубі «Експертна думка» пройшла  прес-конференція за підсумками Проекту «Підвищення ефективності діяльності Центрів надання адміністративних послуг Чернігівщини через громадський моніторинг та лобіювання пропозицій».

Метою Проекту, що здійснюється Центром «Доброчин» за підтримки Міжнародного фонду “Відродження” є громадський моніторинг та оцінка діяльності ЦНАП Чернігівської області для забезпечення надання якісних послуг усім категоріям споживачів.

Наталія Дрозд, керівник громадської організації «Центр Доброчин», у своєму вітальному слові відмітила важливість здійснення саме громадського моніторингу діяльності Центрів надання адміністративних послуг. На її переконання  потрібна думка громадян, щоб реалізовувати ідею зручності користування послугами. За її словами владу необхідно стимулювати, контролювати та допомагати виконувати законодавство України.

Презентуючи результати моніторингу, експерт проекту Наталія Максименко зазначила, що ЦНАПи, які стали об’єктами моніторингу, поки що не є «прозорими» офісами з точки зору організації надання адмінпослуг. Перехід від кабінетного способу до нового інтегрованого не відбувся. «Адміністратори ведуть прийом в кабінетах, відвідувачі очікують в тісних коридорах. Позитив в тому, що черг майже не буває – відвідувачам або зовсім не доводиться чекати, або ж очікування не триває довше 10 хвилин» – пані Максименко.  

press_conf_chernigiv

 Під час прес-коференції  говорилося і про те, що посадові особи, які є відповідальними за організацію надання адмінпослуг через Центри, мають дві великі проблеми. Перша – відсутність фінансування. Відповідно під питанням матеріально-технічне та кадрове забезпечення. Під час проведення інтерв’ювання працівників ЦНАПів доводилось чути, що канцтовари вони купують за свій рахунок. Друга проблема – неузгодженість законодавчо-нормативних актів, що регулюють надання адмінпослуг. Наприклад, щодо реєстраційних послуг – профільне законодавство надає повноваження для прийому документів виключно реєстраторам, а законом про адмінпослуги передбачений прийом документів від суб’єктів звернень адміністратором ЦНАПу.

Окрема, вагома проблема, яке не просто гальмує, а унеможливлює подальший розвиток системи надання адмінпослуг та перехід її на новий рівень – це відсутність електронного документообігу та доступу адміністратора до інформаційних баз даних суб’єктів надання послуг. Відповідно принцип раціональної мінімізації кількості документів та процедурних дій не виконується. Не відбувається спрощення процедур як таких, і не спостерігається скорочення термінів надання послуг. Центральна влада, започаткувавши реформу в сфері адмінпослуг, оголосивши певні стандарти та зобов’язавши виконавців на місцях створити і ввести в дію ЦНАПи, забула про  інструмент для забезпечення ефективності цього процесу.

Про інформаційну кампанію для врахування напрацьованих пропозицій та рекомендацій органами влади розповів Олександр Підгорний, експерт проекту. Лише наявність постійного зв’язку з отримувачами адмінпослуг та незалежний моніторинг можуть забезпечувати ефективну діяльність центрів, які б відповідали концепції «універсаму послуг» (onestopshop), забезпечуючи надання споживачам (фізичним та юридичним особам) найширшого обсягу необхідних адміністративних послуг належної якості.

Контакти: Максименко Наталія, dobrochyn@cn.relc.com

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: