Автомобілі, від яких не можуть відмовитися київські чиновники

Експерти ГО “Центр політичних студій та аналітики” (ЦПСА) проаналізували виконання столичними посадовцями постанови уряду “Про економію державних коштів”, зокрема передбаченої документом заборони купувати автомобілі

Експерти ГО “Центр політичних студій та аналітики” (ЦПСА) проаналізували виконання столичними посадовцями постанови уряду “Про економію державних коштів”, зокрема передбаченої документом заборони купувати автомобілі. Матеріал підготовано за підтримки програми “Громадянське суспільство та належне врядування” Міжнародного фонду “Відродження”, “Pact Inc.” і Фонду Східна Європа.

Об`єктом аналізу стали Київська обласна рада, Київська міська рада, Київська міська державна адміністрація (КМДА), районні в місті Києві державні адміністрації. Експертів цікавили плани річних закупівель (тендерів) на 2012 рік, а також додатки до них.

У планах закупівель нових автомобілів не знайшли. Але кожен орган влади передбачив значні суми бюджетних коштів на оренду транспортних засобів із водієм і послуги таксі.

Експерти припускають, що “закупівлю транспортного засобу” чиновники в документах замінили на “оренду”. “Подібною схемою користуються чиновники фактично по всій Україні. Вона дозволяє їм і надалі користуватися дорогими службовими машинами, видатки на утримання яких і далі йдуть з і так невеликих місцевих бюджетів”, – прокоментував ситуацію директор ЦПСА Віктор Таран.

Для початку експерти дізналися, що авто орендують на термін від 5 до 10 місяців. Обрахунки здійснюють у кілометрах і годинах, які проводить замовник у дорозі впродовж одного дня. Потім приблизну цифру, яку отримують за день, множать на термін дії договору між замовником і надавачем послуги (без урахування неділі як вихідного дня).

Технічний опис і марки орендованих автомобілів було взято з документацій відповідних конкурсних торгів на офіційному загальнодержавному сайті “Державні закупівлі”. За отриманими характеристиками експерти встановили приблизні середні ціни цих автомобілів за допомогою сайтів http://avtosale.ua/ та http://auto.ria.ua/.

Сама КМДА не здійснювала закупівель транспортних засобів і послуг, але це робили її численні служби та головні управління. Голосіївська, Деснянська, Печерська, Солом`янська та Шевченківська РДА також не проводили закупівель.

Загальна вартість автомобілів, які держадміністрації взяли в оренду, виявилася нижчою, ніж сума орендної плати, яку виплатили ті ж таки адміністрації з місцевого бюджету. Високу вартість оренди сплатили в Подільській і Святошинській РДА. Оболонська РДА, окрім орендованих авто за 321 921,54 грн., дозволила собі продовжити минулорічний контракт із надавачем послуг на 111 561,98 грн. Орендна плата Київської міської ради взагалі перевищує вартість орендованих авто майже вдвічі. Натомість Київська облдержадміністрація, Дарницька та Дніпровська райдержадміністрації орендували авто за ринковими цінами, що не перевищують вартості самих авто.

Примітка. Ціни, за якими рахували вартість авто, є приблизними. На точність впливали три чинники:
– неточний опис автомобілів у документаціях конкурсних торгів;
– авто, які орендували, не нові;
– Оболонська РДА 2012 року закупила послуг на суму 111 561,98 грн. без проведення державних закупівель, що унеможливлює визначення автомобіля(ів) за відсутності документації конкурсних торгів.

Нагадаємо, урядова постанова зобов’язує державні органи припинити придбання автотранспорту (крім транспортних засобів спеціалізованого призначення).

Таблиця закупівель

Контакти:
ГО “Центр політичних студій та аналітики”
tender@cpsa.org.ua

***

Мета програми “Громадянське суспільство та належне врядування” – запровадження сталого діалогу громадянського суспільства з владою в тих сферах реформ, які можуть сприяти розвитку громадянського суспільства, через участь основних зацікавлених сторін у прийнятті та моніторингу виконання рішень органів влади на всіх рівнях.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: