Отримання гранту – це реальний шанс втілити суспільно важливий проєкт, підтримати громадську ініціативу та дати старт змінам на локальному рівні. Але навіть найактуальніші ідеї можуть зіткнутися із відмовою, наприклад, через ігнорування вимог або надмірну довіру до ChatGPT.
В цій статті ми зібрали найпоширеніші помилки, які легко можуть зіпсувати вашу заявку та стати причиною відмови. Якщо зараз ви на етапі оформлення вашої ідеї – цей текст допоможе вам зекономити час та уникнути зайвих помилок.
1. Ігнорування прописаних в оголошенні формальних вимог конкурсної заявки
Помилка, яка, на жаль, зустрічається найчастіше. Умови конкурсу – це не побажання, а чіткі правила гри. І якщо, до прикладу, в оголошені вказано, що діяльність має здійснюватись у певних форматах чи регіонах – це не рекомендація, а чітка вимога, дотримання якої ми очікуємо.
У разі якщо ви пропонуєте інші формати чи регіони, це сигналізує, що ви знехтували обовʼязковими умовами. Кожна вимога має сенс: вона узгоджена зі стратегією Фонду і допомагає нам досягати системних змін. Тому перед подачею заявки перечитайте умови ще раз. А потім іще раз. Це буде помічним.
2. Багато донорів – одна заявка
Так само частим є кейс, коли одна і та сама заявка «кочує» по різних конкурсах різних грантодавців. Звісно, ми розуміємо: коли бажання втілити ідею є дуже сильним, ви спробуєте вхопитись за усі можливості.
Але кожен донор має власні пріоритети, цінності та, відповідно до цього, вимоги щодо оформлення та презентації. Інколи чужорідність зчитується з першого абзацу. Ваша ідея має бути адаптована під вимоги кожної конкретної організації, бо є вірогідність подати заявку з назвою іншого конкурсу в заголовку;)
3. «Бюджет зі стелі»
Бюджет, як і сама ідея, має бути логічним і чітко обґрунтованим. Завищені суми без пояснення або, навпаки, надто низькі цифри без деталізації викликають недовіру.
Формат простий: на що йдуть кошти, чому саме стільки, як це пов’язано з цілями проєкту. Якщо ж цифри викликають більше питань, ніж дають відповідей – це потенційна причина для відмови.
4. ChatGPT – всьому голова
Памʼятайте: використовувати ШІ в якості допоміжного інструменту, який трохи полегшить вашу роботу – ок, а от дати йому написати проєкт замість вас – ні.
Жоден штучний інтелект не замінить ваш голос і тим більше не запропонує краще ідеї, ніж ви. Кожна заявка – це ваш досвід, ваша мотивація до змін, ваші особливі умови та експертиза. Нехай ШІ допомагає вам радагувати заявку, але не дозволяйте бездушній машині писати її замість вас.
Ми впізнаємо заявки, які повністю писав ШІ і це ніколи не сприймається як плюс.
5. Відсутність публічної інформації про організацію та її роботу
Уявіть: соціальні мережі організації не оновлювалось понад три місяці, сайту немає – донор просто не може знайти інформацію про діяльність конкретної організації та впевнитись, що вона може реалізувати проєкт. Переконайтесь, що базова інформація про вашу компанію загальнодоступна та актуальна.
Які проєкти ви реалізовували? Які зміни втілили в життя? Хто у вашій команді і як ви працюєте? Все це додає довіри і шансів на підтримку.
6. Нереалістичні амбіції
Амбіції загалом – це добре, але не тоді, коли організація не зможе їх реалізувати. Колонізація Марсу шляхом проведення круглих столів на базі територіальної громади – звучить дуже цікаво, але зовсім непереконливо.
Починайте з досяжного. Краще працювати з чимось, що вже підкріплено ресурсами та досвідом вашої організації. Донор з більшою ймовірністю підтримає реалістичний і продуманий проєкт, ніж той, чий шанси на успіх мінімальні, хай навіть на кону стоїть значно більше.
7. Нерозуміння навіщо ви все це робите
Провести тренінг чи роздати «гуманітарку» – це не мета проєкту. Це лише інструмент. Мета – це зміни, яких ви плануєте досягнути внаслідок реалізації проєкту.
Поясніть, що зміниться після вашого проєкту. Який результат отримає цільова аудиторія? Навіщо вам цей грант? Що саме ви хочете змінити і чому це важливо? Після ознайомлення з вашою заявкою, грантодавець має чітко розуміти яких змін ви хочете досягти завдяки проєкту, для чого саме вашій організації потрібні ресурси.
Ваша заявка – це не просто набір документів. Це візитівка організації, грамотним написанням якої, ви зможете «підкорити» будь-якого донора. Тож краще витратити трохи більше часу на підготовку, ніж отримати відмову через прикру дрібницю.
З умовами поточних конкурсів можна ознайомитися за цим посиланням.
***
Авторка матеріалу: Поліна Шишкіна, стажерка відділу комунікацій Міжнародного фонду “Віжродження”