Що означає бути лідером в освіті у часи невизначеності? Як підтримувати команди, мотивувати учнів та впроваджувати зміни, коли світ стрімко змінюється? Відповіді на ці запитання українські освітяни шукали разом із міжнародними експертами під час серії гостьових лекцій, яку впродовж весняного семестру ініціювала Академія вчительства Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна у співпраці з Університетом Уоріка (Велика Британія).
Лекторами виступили запрошені професори Каразінського університету — докторка Гвен ван дер Велден, професорка Університету Уоріка, досвідчена академічна лідерка з майже 30-річним стажем у сфері вищої освіти та доктор Енді Хінд, керівник Центру педагогічної освіти Університету Уоріка, експерт з антикризового менеджменту в освіті та підготовки вчителів для міжнародних шкіл.
У вступній лекції доктор Хінд наголосив: «Я розумію, що ми тут не для того, щоб диктувати, що і як робити. Кожна кризова ситуація унікальна, й універсальні поради часто не працюють. Менеджмент, зокрема в освіті, — це насамперед про співпрацю та взаємодію. Я поділюся власним досвідом подолання криз, але водночас усвідомлюю, що ситуація в Україні є особливою, а отже, й виклики у вас — інші». Тематика лекцій охоплювала широкий спектр ключових питань, зокрема:
- «Кризовий менеджмент в освіті: стратегії та підходи»;
- «Освітнє лідерство в умовах надзвичайного стресу»;
- «Мотивація та підтримка здобувачів освіти у період невизначеності»;
- «Інноваційні освітні технології для віддаленого навчання»;
- «Роль освітніх лідерів у підтримці команди та громади».
Учасники мали змогу ознайомитися з прикладами успішних практик, долучитися до обговорення стратегій управління змінами та обмінятися досвідом щодо реалізації ефективної освітньої політики в кризових умовах. Крім того, всі охочі, які успішно пройшли тестування, отримали сертифікати про підвищення кваліфікації.
У час, коли освітній простір змінюється швидше, ніж навчальні програми та підручники, лідерство в освіті набуває нового змісту. Стає критично важливим уміння орієнтуватися в умовах постійної невизначеності, зокрема підтримувати команду та забезпечувати сталість освітнього процесу.
***
Захід організовано ННІ «Академія вчительства» Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна у співпраці з Університетом Уоріка (Велика Британія) за підтримки ГО «ЕдКемп Україна» та Міжнародного фонду «Відродження».
Джерело: Громадянський простір