7 порад для учасників програми “Гуманітарна солідарність”

Два тижні тому ми оголосили старт нової ініціативи «Гуманітарна солідарність». Спільно з CARE Deutschland ми відкрили прийом заявок на проєкти з гуманітарної допомоги: харчі для вимушених переселенців, обладнання для притулків, ліки та витратні матеріали для лікарень й багато іншого.

З того часу ми отримали вже понад 500 заявок, з яких розглянули близько 300. Ми вражені активністю та небайдужістю українців і тією потужною силою, з якою наші громадяни дають відсіч агресору та допомагають постраждалим.

Прикро, що ми не можемо підтримати усі важливі проєкти та ініціативи. На жаль, ресурси обмежені і тільки частина запитів може отримати підтримку.

Ми уважно читаємо кожну заявку, але все одно переймаємось: а чи не могли ми пропустити важливий і терміновий проєкт лише через те, що заявка була заповнена частково або недостатньо пояснювала зміст роботи?

Саме тому ми підготували 7 базових порад про те, як краще заповнити заявку, щоб збільшити вірогідність отримати підтримку.

В оголошенні ми детально описали, якими саме є пріоритети програми, та на підтримку яких цільових груп ми можемо надати фінансування. На жаль, ми не можемо відповісти на усі потреби, навіть першочергові. Доводиться робити складний вибір.

Перечитайте текст оголошення, щоб зрозуміти, чи підпадає ваша робота під умови програми. Часто нам доводиться відмовляти через те, що проєкт не відповідає умовам, якою б хорошою не була його ідея. 

Ми намагалися зробити форму заявки максимально простою та короткою. Ця форма у багато разів коротша, ніж та, яку наші грантери заповнюють за звичайних умов. Якщо якесь поле є у формі, це означає, що ця інформація справді важлива для нас.

Заповнюйте форму повністю, не пропускаючи поля. Описуючи діяльність, недостатньо кількох слів, а надаючи бюджет – загальної суми витрат. Поясніть детальніше, що ви плануєте робити і на що саме будуть витрачені кошти. Задачі проєкту і статті бюджету мають відповідати одне одному. Щоб ваша заявка була підтримана, нам потрібно чітко зрозуміти, яку саме проблему вона допоможе вирішити, яку саме діяльність буде проведено і для кого.

Ми маємо знати, яким є ваш досвід і про те найважливіше, що ви вже встигли зробити, щоб оцінити, чи зможете ви справді реалізувати все заплановане.Ми завжди будемо віддавати перевагу тим, хто вже веде відповідну діяльність,, має потрібний досвід і контакти. Пріоритетною буде підтримка ініціатив, установ, шелтерів, їдалень тощо, які вже працюють і допомагають. Поясніть, що ви вже робите, і ми спробуємо посилити вашу діяльність.

Часто проєкти передбачають не лише закупівлю харчів чи ліків, але й техніки та меблів: холодильників чи плит для харчоблоків, пральних машин, ліжок для переселенців тощо. Поясніть, як саме буде використовуватись обладнання і чи точно через дякий час буде кому ним користуватись? Як довго ви плануєте використовувати це обладнання? Чи маєте ідеї, яку користь воно зможе принести після того, як потреба у нього у вашої цільової аудиторії зникне? 

Ми розуміємо, що в умовах війни багато людей залишилися без роботи. На жаль, «Гуманітарна солідарність» не є тим проєктом, який може зарадити у цьому. Ми не будемо підтримувати проєкти, які передбачають роздачу 100 продуктових наборів, за яку протягом 4-5 місяців отримуватимуть зарплату керівники, менеджери та бухгалтери.

Поясніть, чому адміністративні витрати вашого проєкту є виправданими. Адже навантаження психолога, який щоденно надаватиме консультації, та бухгалтера, що проведе кілька проплат, не може бути однаковим. Це не лише питання точності, але й чесності та прозорості.  

Одні й ті ж ініціативи часто займаються одразу багатьма напрямками: харчування для ВПО, евакуація, розвезення ліків, поселення тощо. Проте за правилами конкурсу ми можемо підтримати другий проєкт від організації тільки після того, як вона завершить і надасть звіт за перший. Тож коли ви подаєте одразу 5 проєктів, нам доведеться відхилити 4 з них.

Подумайте, що для вас зараз найбільш пріоритетне і як виконати такий проєкт якомога швидше. І тільки після завершення свого першого проєкту подавайте другий. Так ваші проекти не будуть конкурувати між собою.

Прикро, якщо у заявці щось не сходиться. Якщо проєкт обіцяє допомогти 1000 переселенців у селі, але в ньому проживає лише 500. Якщо обіцяно евакуювати 1000 людей, але бензину вистачить на 3 поїздки автобуса. Якщо у заявці написано про юридичну допомогу для ВПО, а в бюджеті – газонокосарка та м’ясорубка за кілька тисяч гривень.

Будьте чесні із собою та нами, не женіться за великими цифрами та відверто пишіть про потреби людей, яким ви допомагаєте, та ваші можливості. Зверніть увагу на правила щодо закупівель – вони теж накладають свої обмеження. 

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: