Питання й відповіді про конкурс щодо моніторингу політик із захисту довкілля

Дякуємо усім, хто зацікавився нещодавно оголошеним конкурсом «Аналіз і моніторинг впровадження політик і програм щодо захисту довкілля на місцевому та регіональному рівнях»!

Відповіді на основні питання щодо умов цього неординарного конкурсу ви можете знайти у презентації.

Також доступна відео трансляція презентації:

Нагадуємо, що у конкурсі можуть брати участь консорціуми із двох інститутів громадянського суспільства (ІГС) – одна з яких має практичний досвід протидії корупції, а інша – є грантером EPAIU. Перелік грантерів EPAIU (однієї із партнерських сторін) дивіться тут

Нижче надаємо інформацію на додаткові запитання:

Як потрапити до кола грантерів EPAIU?

  • Грантери EPAIU, що наразі налічують 13 інститутів громадянського суспільства (ІГС), були обрані в результаті трьохетапного відкритого конкурсу, який стартував у січні 2019 року. На сьогодні ці організації проходять інтенсивну програму інституційного розвитку. До завершення поточної хвилі Ініціативи EPAIU нового відбору грантерів не планується.

Чи може бути понад дві організації в консорціумі, що подає проєкту пропозицію? Чи можна у партнери проєкту взяти Держекоінспекцію?

  • Можна і вітається залучення до проєктної діяльності інших третіх сторін на партнерських засадах, але без надання їм окремих грантів. Умова щодо основного партнерського консорціуму є незмінною: це дві ІГС, одна з яких – грантер EPAIU, інша – це ІГС, яка має досвід антикорупційної діяльності.

Чи можна подавати проєктну пропозицію від існуючої коаліції ГО, які займаються антикорупційною діяльністю у сфері захисту довкілля?

  • Ні (дивіться пояснення вище щодо принципів партнерства).

Чи можна, щоб основні два партнери, які подають проєктну пропозицію, були членами однієї і тієї ж громадської мережі, наприклад Енерготранспарентність, УКМ, МУСІ тощо?

  • Так, можна, якщо одна з них є грантером EPAIU, а інша має досвід антикорупційної діяльності.

Чи краще фокусуватись на програмі обласного рівня, чи обрати рівень населених пунктів?

  • За умовами конкурсу, перевага жодному із рівнів  програм/політик не надається.

Чи можна здійснювати моніторинг за діяльністю органів влади щодо впровадження обраних для дослідження програм із використанням інструментів громадської експертизи, щоб місцеві органи публічної влади врахували надалі напрацьовані рекомендації?

  • Так, громадська експертиза може буте застосована для проведення аналізу діяльності органів публічної влади та просування напрацьованих рекомендацій за результатами експертизи. Якщо йдеться про громадську експертизу діяльності органів виконавчої влади, то тут слід керуватися нормами Постанови КМУ №976 від 05 листопада 2008 р. “Про затвердження Порядку сприяння проведенню громадської експертизи діяльності органів виконавчої влади”. Якщо ж ідеться про громадську експертизу діяльності органів місцевого самоврядування, то перед поданням проєктної пропозиції на розгляд МФВ рекомендуємо дізнатися про те, чи затверджено відповідним органом місцевого самоврядування порядок сприяння проведенню таких експертиз. Адже норми вищевказаної Постанови КМУ є рекомендованими для застосування органами місцевого самоврядування. Тому, на практиці, у разі відсутності такого порядку на рівні відповідної громади, можуть виникнути проблеми практичного характеру щодо проведення експертизи, а також впровадження її результатів.

Чи можна у межах проєкту планувати порівняльний аналіз імплементації подібних програм із різних регіонів?

  • Так, можна.

Чи можуть апліканти планувати моніторинг/аналіз програм іншого регіону, де вони не є зареєстровані?

  • Так, можуть, якщо це дозволяють статути організацій-аплікантів.

Нагадуємо, що Конкурс проходить в рамках Програми «Демократична практика» Міжнародного фонду “Відродження” спільно з «Ініціативою з розвитку екологічної політики й адвокації в Україні» (EPAIU*) 

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: