Як домогтися перерахунку за неякісні житлово-комунальні послуги?

Центр правової інформації та консультацій у Білій Церкві радить, як зменшити плату за неякісні житлово-комунальні послуги

Центр правової інформації та консультацій у місті Біла Церква дає поради щодо того, як зменшити плату за житлово-комунальні послуги в разі їх ненадання, надання не в повному обсязі чи зниження їхньої якості. Роботу Центру координує Білоцерківська міська громадська організація “Правова єдність” за підтримки програми “Верховенство права” Міжнародного фонду “Відродження”.

Згідно з законом “Про житлово-комунальні послуги”, відносини між учасниками у сфері житлово-комунальних послуг має бути побудовано винятково на договірних засадах, тобто підставою для надання житлово-комунальних послуг є договір. Типовий договір про надання послуг з утримання будинків і споруд і прибудинкових територій затверджено постановою Кабінету Міністрів №529 від 20 травня 2009 року.

Якщо споживач упевнений, що якість та обсяг послуг не відповідають установленим вимогам, слід діяти так:
1. Викликати представника виконавця для складення й підписання акту-претензії споживача. Для цього бажано написати письмову заяву, адресовану виконавцеві послуг, із вимогою направити свого представника. У ній також слід зазначити причину виклику й термін, упродовж якого представник має прибути (термін визначено в договорі). Заяву потрібно або самому занести виконавцю послуг, де на екземплярі споживача мають поставити відмітку про її отримання, або ж надіслати на адресу виконавця рекомендованим листом із повідомленням про вручення.
2. Скласти з представником виконавця акт-претензію, у якому зазначити строки, види, показники порушень тощо, і скріпити його своїми підписами. У разі неприбуття представника виконавця у визначений договором термін або в разі необґрунтованої відмови від підписання акту-претензії він вважається чинним, якщо його підписали не менш як два споживачі.
3. Вимагати від виконавця перерахунку плати за ненадані, надані не в повному обсязі чи неякісні послуги. Для цього слід написати письмову заяву, адресовану виконавцю, з вимогою здійснити перерахунок вартості послуг. До неї обов’язково слід додати копію заяви про виклик представника виконавця з відміткою про її отримання та копію акту-претензії споживача. Цю заяву також слід або самому занести виконавцю послуг, де на екземплярі споживача повинні поставити відмітку про її отримання, або ж надіслати на адресу виконавця рекомендованим листом із повідомленням про вручення.

Згідно з ч. 4 ст. 18 закону “Про житлово-комунальні послуги”, виконавець упродовж трьох робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або видає споживачеві обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензій.

Коли щодо задоволення претензій споживачів виникають спори, то їх вирішують у судовому порядку.

Контакти:
Білоцерківська міська громадська організація “Правова єдність”
Ольга Настіна
050 35 75 403

***

Мета програми “Верховенство права” – підтримати ініціативи громадянського суспільства, спрямовані на захист прав людини й основоположних свобод, сприяти підвищенню правової свідомості та громадської активності на центральному та місцевому рівнях.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: