Влада міст Луганщини не поспішає звітувати про виконання бюджетів

Луганський обласний центр політичних і соціологічних досліджень “Політсоціум” здійснив моніторинг публічних звітів про виконання бюджетів органами місцевого самоврядування Луганської області

Луганський обласний центр політичних і соціологічних досліджень “Політсоціум” здійснив моніторинг публічних звітів про виконання бюджетів органами місцевого самоврядування Луганської області. Відповідний проект реалізовано за підтримки програми “Посилення впливу громадянського суспільства” Міжнародного фонду “Відродження”.

Територія проекту – Алчевськ, Антрацит, Брянка, Краснодон, Красний Луч, Лисичанськ, Луганськ, Петровське, Ровеньки, Рубіжне, Свердловськ, Стаханов.

Експерти центру відзначили, що нерідко в громадах немає щорічного публічного звітування про виконання місцевих бюджетів. Дуже часто органи влади обмежуються лише публікацією звіту в газеті. Часом трапляються приклади, коли учасниками звітування є тільки посадові особи органів місцевого самоврядування, а активу громади при цьому не запрошують.

Внаслідок реалізації проекту експерти дійшли кількох висновків.

1) Більшість органів місцевого самоврядування ставляться до інформування населення про витрати бюджету формально. Так, “Політсоціум” направив у 12 міст інформаційний запит стосовно щорічних звітів про виконання бюджету в 2008-2010 роках. Тільки Луганськ і Алчевськ надали докладну інформацію. При цьому в міських газетах 12 міст проекту в період з 2008 року по 2010 рік немає інформації про проведення публічних звітів у громадах. Затверджений депутатами міської ради звіт про виконання бюджету за 2010 рік розміщено на сайтах тільки 5 міст (Алчевськ, Красний Луч, Краснодон, Луганськ, Ровеньки).

2) Керівництво органів місцевого самоврядування не виявляє зацікавлення в оптимізації публічного представлення інформації про виконання бюджету. З огляду на це експерти центру розробили проект Положення про порядок організації та проведення публічного представлення інформації про виконання місцевого бюджету. Документ було спрямовано міським головам усіх міст проекту. Але їх реакція на пропозицію була практично однакова: ухвалювати таке Положення немає потреби.

3) У багатьох органах місцевого самоврядування публічне представлення інформації про виконання бюджету відбувається з порушенням вимог статті 28 Бюджетного кодексу України. Так, одночасно зі звітом про виконання бюджету за 2010 рік не було надруковано інформації про дату, місце й час його публічного представлення.

Загальний висновок: публічне представлення інформації про виконання бюджету ще не є формою контролю жителів за ощадливою й ефективною витратою фінансів громадами Луганської області.

Згідно зі статтею 28 Бюджетного кодексу, органи місцевого самоврядування зобов’язані щорічно публічно представляти інформацію про виконання місцевого бюджету до 20 березня року, що йде за звітним. Місце й час представлення такої інформації має бути опубліковано разом із інформацією про виконання відповідного бюджету.

Контакти: “Політсоціум”, (0642) 52 81 31, politsocium@ukr.net

***

Мета програми “Посилення впливу громадянського суспільства” – сприяти розвитку системи захисту прав громадян як споживачів державних і комунальних послуг, посилювати спроможність громадських організацій щодо вироблення політики та впливу на прийняття політичних рішень із суспільно важливих питань.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: