Військові частини провалили кожні 9 з 10 конкурсних закупівель

З 52 конкурсних закупівель, що були проведені у 2015 році, 45 були відмінені або визнані такими, що не відбулися. Загалом були провалені договори на суму близько 93 мільйони гривень. Натомість такими, що відбулися, визнано лише 7 закупівель на суму в 3,7 мільйонів гривень.

З 52 конкурсних закупівель, що були проведені у 2015 році, 45 були відмінені або визнані такими, що не відбулися. Загалом були провалені договори на суму близько 93 мільйони гривень. Натомість такими, що відбулися, визнано лише 7 закупівель на суму в 3,7 мільйонів гривень. Такі дані наводять експерти Центру політичних студій та аналітики у своєму дослідженні «Державні закупівлі військових формувань: ключові проблеми на початок 2015 року», що було презентоване 24 березня на круглому столі «Реформування системи державних закупівель для  армії: проблеми, пропозиції, очікувані результати».

«Дослідження показує, що система держзакупівель у військових частинах потребує негайного і радикального реформування, адже на кону – обороноздатність нашої держави, – заявив експерт Центру політичних студій та аналітики Гліб Канєвський. – Можновладці мають зрозуміти, що кожні провалені торги можуть коштувати чийогось життя або здоров’я».

За словами представника Міністерства економічного розвитку і торгівлі України Олександра Стародубцева, зарадити ситуації може введення в дію системи електронних торгів. «Електронні закупівлі суттєво підвищать ефективність, прозорість та простоту доступу до закупівель Міністерства оборони, – заявив він. – На сьогодні Міністерство оборони активно використовує систему prozorro.org для залучення учасників та проведення аукціону. Наразі робоча група з представників Міністерства оборони, Міністерства економічного розвитку та торгівлі та громадськості шукає механізми повного переходу на електронні закупівлі».

Начальник відділу аналізу закупівель Мінекономрозвитку Наталія Шимко зазначила, що протягом двох тижнів буде підготовлений новий законопроект про закупівлі, який дозволить військовим частинам не проводити конкурсні закупівлі під час мобілізації, а одразу підписувати договори з підрядниками після проведеної переговорної процедури. Таким чином буде усунений ризик зриву торгів для армії під час АТО через відсутність конкуренції.

В ході обговорень, експерти та державні службовці узгодили плани та пропозиції щодо шляхів вирішення кризи у сфері конкурсних закупівель для військових частин.

«Готовність силових відомств до діалогу – лише перший крок назустріч ефективності державних закупівель для армії, – підсумував експерт Центру політичних студій та аналітики Віктор Таран. – В умовах, що склалися, урядовці не мають часу на затягування реформ – тільки радикальні зміни у системі держзакупівель для потреб АТО зможуть допомогти виправити помилки, що вже були допущені на початку 2015 року».

Круглий стіл проводиться в рамках проекту «Посилення прозорості та відповідальності використання бюджетних коштів на забезпечення потреб антитерористичної операції», що реалізується Центром політичних студій та аналітики за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».

Контакти: Центр політичних студій та аналітики

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: